Futuremark 3DMark 2011

Scris de: , in categoria: Diverse, in 7 December, 2010.

3DMark 2011 este primul benchmark DirectX 11 al celor de la Futuremark, si trebuie sa recunoastem ca din acest motiv este de altfel si un benchmark foarte asteptat. DirectX 11 fiind trendul anului in materie de placi grafice, nu trebuie sa ne mire ca accentul a fost pus in primul si in primul rand pe acest API, precum si tehologiile pe care aceasta le descatuseaza. Tesselation, depth of field, volumetric lightning, acestea sunt efecte care apar in doua din trei fraze avand ca subiect 3DMark 2011, si trebuie sa recunosc, nu s-au zgarcit cu acest tip de efecte cei de la Futuremark. S-au zgarcit in schimb cu orice altceva, dupa parerea mea, dar asta este cu totul alta poveste. Haideti sa vedem in primul rand cum este structurat noul benchmark.

Avem de-a face cu 6 teste, patru destinate placii/placilor grafice, unul procesorului si unul ambelor componente. Pentru cei care se plangeau ca testele din Vantage erau prea lungi, avem vesti foarte bune. 5 din cele 6 teste dureaza 30 de secunde, iar ultimul test are o durata variabila, in functie de puterea de procesare a solutiei grafice folosite. Cu cat aceasta este mai puternica, acest test se va termina mai repede (30-40 de secunde pe GTX 480) cu cat aceasta este mai slaba, cu atat testul va fi mai lung (4-5 minue pe GT 430). Primele 4 teste (GT1, GT2, GT3 si GT4) sunt bazate de fapt pe doua scene, una plimbandu-ne prin adancul oceanului, in luminile unor submarine destul de simpatice, care amintesc de dirijabilul din 2k6, in timp ce a doua scena se petrece in jungla, in jurul unor temple parasite, inconjurate de vegetatie luxurianta. Diferenta dintre GT1 si GT2, respectiv dintre GT3 si GT4 este data de tehnicile folosite, deci practic de abilitatile testate.

Astfel, GT1 nu foloseste deloc tesselation, accentul fiind pus pe folosirea unui numar cat mai mare de surse de lumina, care la randul lor genereaza o multitudine de umbre. Aspectul de apa tulbure, care contine particule, ofera posibilitatea obtinerii efectului de volumetrie, volumetric lightning fiind cuvantul cheie in acest test. Personal sunt destul de dezamagit de aspectul grafic, si consider ca un motor grafic DX11 aparut in 2010 ar trebui sa fie capabil de imagini mult, mult detaliate, insa aceasta este o alta discutie.
.

Comentarii

14 comentarii la: Futuremark 3DMark 2011

  1. Cristian a scris pe:

    Futuremark isi continua traditia cu cele mai noi si mai performante benchmarkuri. Abia astept sa vad ce teste au mai adaugat. Mult succes in continuare!

  2. Licaon a scris pe:

    Pagina 12: ‘Athlon X2 555’ e de fapt ‘Phenom II X2 555’ ?

    In rest, macar nu e doar o rulare la versiunea gratis ( FU Vantage ).

  3. DNY a scris pe:

    Deci, hd5970 inca mai traieste si chiar o duce bine!!! Bravo MONSTRU!!! Excelent articol!Daca pana si FUDZILLA preia stiri de la voi(Asus’ P8P67 WS Revolution gets pixellized )inseamna ca LAB501 se face MARE!!!

  4. Licaon a scris pe:

    Ca testati fara PhysX activat inteleg, dar de ce nu-l instalati?

  5. Monstru Post author a scris pe:

    Licaon – ce vrei sa spui? PhysX a fost instalat cu fiecare versiune de driver pe care am testat-o. Am testat si cu si fara PhysX ca sa vedem daca exista diferente, si nu exista, datorita folosirii unui API open source.

  6. Licaon a scris pe:

    @Monstru: Corect, aparent GPU-Z nu are PhysX bifat daca selectezi fizica pe CPU, ca si cand nici nu ai avea instalat.

  7. Generator abur a scris pe:

    Felcitari pentru articol, ma interesa sa aflu cat mai multe despre istoria Futuremark-ului. Sa ai o zi buna si sper ca ai prins avionul…

  8. Robert a scris pe:

    Probabil in urma acestui review, e mult mai transparenta disputa dintre cei doi titani nvidia si ATI si chiar politica ATI. Nu e de mirare ca 6870 nu “a vrut” sa bata 5970 sau chiar 5870 asa cum ne asteptam multi! Pentru mine e un “5870” mai econom, mai rece si mai ieftin. Insa ATI urmeaza “sa dea o replica”(nu stiu daca e cazul)… ATI prin modelele seriei 6 de pana acum imi lasa impresia ca inca nu si-a scos “AS-ul din maneca” mai ales daca ne gandim la timpul avut la dispozitie. Aceasta concurenta acerba dintre ATI si nvidia e si una economica . Intrebarile mele sunt:
    1.De aceasta data ATI “a lovit” nvidia la capitolul pret?
    2.Credeti ca un 585 de la nvidia va veni imediat dupa aceasta “replica” ATI?

  9. Monstru Post author a scris pe:

    @ Robert:

    1. in acest moment ambele companii au in oferta produse cu un raport calitate/pret foarte bun

    2. GTX 570 este ultima placa Nvidia lansata in 2010, nu va exista un GTX 585.

  10. Sobe pe lemne a scris pe:

    La ce grafica s-a ajuns!

  11. Foloseam 3D mark 2001 și mi se părea super atunci. Future mark deja e în altă lume.

  12. eugen a scris pe:

    am o placa video nvidia 9500 Gt , si mi-am instalat 3dmark 11…… dar imi zice ca nu am directX 11…… dar in dxdiag imi arata ca am directX 11… Pls help mee

  13. Sheena a scris pe:

    Foloseam 3D mark 2001 și mi se părea super atunci. Future mark deja e în altă lume.

  14. Dark man a scris pe:

    Intre unigine heaven 2.5 si 3d mark 11, care are o grafica mai frumoasa, mai realista?

Lasa-ne un comentariu: