PC-Coolers Nemesis Overdose XXL Review

Scris de: , in categoria: Diverse, in 10 December, 2008.

Cu cateva zile in urma am avut placerea sa testez unul dintre cele mai performante sisteme prezente in Romania: Nemesis Overdose XXL, proiectat si construit de PC-Coolers. Primul lucru care impresioneaza la vederea acestui sistem este, bineinteles, carcasa masiva Lian Li PC-A77 Silver. Daca nu recunoasteti carcasa privind pozele nu va impacientati pentru ca este perfect normal. Acesta este si motivul pentru care am scris mai sus ca acest sistem este “proiectat” si “construit”. Practic, carcasa a fost demontata pana la ultimul surub/nit, modificata si apoi reasamblata. De asemenea, toate componentele importante sunt racite de un sistem cu apa realizat special pentru aceasta configuratie. Modificarea carcasei precum si proiectarea sistemului de racire cu apa au fost realizate de Alexandru Mihalache (sau Ratusca cum este cunoscut in comunitatea pasionatilor de modding), fiind singurul roman care are un sistem prezent pe site-ul exclusivist million-dollar-pc.com.

Configuratia sistemului este de top si include:

  • 2 x CPU Intel Core 2 Quad QX9775 @ 4.4 GHz
  • Mainboard Intel D5400XS dual-socket
  • 3 x ZOTAC GeForce GTX 280 AMP! @ 720/2400
  • 2 x 2GB FB-DDR2 Kingston PC2-6400 5-5-5-15 1.8v
  • HDD Western Digital VelociRaptor 150GB 10000 rpm
  • HDD Seagate Barracuda 7200.11 1TB
  • ODD Optiarc DVD-RW
  • Akasa AK-PS120FG-BK – 1200W
  • Lian Li PC-A77 Silver

Sistemul custom de racire cu apa este alcatuit din:

RADIATOARE:

  • 1 x Magicool Xtreme III radiator
  • 1 x Magicool Xtreme II radiator
  • 1 x Magicool Xtreme I radiator

POMPE:

  • 2 x Laing DDC Pro

REZERVOARE:

  • 2 x EK DDC X-RES 100

WATERBLOCK:

  • CPU block: 2 x EK Supreme Acetal
  • NB block: EK NB S-MAX
  • SB block: DangerDen
  • VGA block: 3 x EK-FC280 GTX SLI

ACCESORII:

  • Furtun Tygon 12 mm transparent
  • Feser One Cooling Fluid UV Blue
  • Zalman MFC 1 Plus Silver – Fan Controller
  • 6 x Nexus 120mm fan PWM (500 – 2000 rpm)

Sistemul de racire este conceput pentru performanta maxima fara nici un sacrificiu, in acest scop utilizandu-se doua bucle de circulatie a apei: o bucla dedicata celor 3 placi video si o bucla folosita pentru racirea celor 2 procesoare cat si pentru placa de baza (northbridge, southbridge si chipurile NVIDIA NF200). Radiatoarele folosite sunt 3 la numar: unul triplu si unul simplu folosite pentru racirea procesoarelor si a placii de baza, iar un radiator dublu este folosit pentru racirea placilor video. Am mentionat mai devreme chipurile NVIDIA NF200, acestea sunt doua la numar instalate pe placa de baza Intel D5400XS pentru a-i oferi acesteia capabilitatea de a lucra simultan cu pana la 4 placii video PCIe v2.0 16x. Din ceea ce am testat pot spune ca aceasta varianta nu este tocmai fericita, iar pe o solutie nativa (cum este NVIDIA 790i sau Intel X58) performanta atunci cand sunt realizate configuratii SLI (2-way sau 3-way) este mult imbunatatita.

Temperaturile bune obtinute au permis supratactarea procesoarelor QX9775 de la 3200MHz implicit pana la 4400MHz cu un voltaj de 1.57v in full load si o temperatura care nu a depasit 70 grade dupa mai multe ore de ORTHOS. Placile video s-au mentinut extrem de reci pe toata perioada testelor, acestea fiind modelul AMP! Edition de la Zotac care, desi vin gata overclockate din fabrica, au fost tactate la 700MHz pentru nucleul grafic, 1400MHz pentru cele 240 shadere unificate si 2300MHz pentru memoriile GDDR3. Cu 8 nuclee disponibile pentru aplicatii, 4GB memorie RAM, peste 3 TeraFlops de putere de procesare grafica si 3GB memorie video disponibila aceste sistem ar trebui sa fie un adevarat monstru in jocuri si aplicatii. Daca este sau nu asa, puteti afla doar citind in continuare articolul nostru.

Testing the monster…

Modalitatea de testare a fost adaptata special pentru puterea foarte mare a acestui sistem de vis. Am ales sa rulez toate jocurile prezente in test la rezolutia maxim suportata de monitorul folosit (24” widescreen), adica 1920×1200, cu setarile de AntiAliasing (AA) si Anisotropic Filtering (AF) activate. Din cauza faptului ca a trebuit sa termin toate testele in doar cateva ore lista aplicatiilor folosite nu este foarte lunga dar dupa parerea mea este suficient cat sa va faceti o idee despre acest sistem per ansamblu.

Primul benchmark pe lista este 3D Mark Vantage care ofera o scalare foarte buna pentru configuratii SLI si CrossFire. Benchmark-ul s-a miscat extrem de fluent, oferind la final un scor de 24372 pe setarea Performance cu NVIDIA PhysX dezactivat pentru a nu mari artificial scorul.

Tot la capitolul de benchmark-uri sintetice am rulat si Cinebench R10, bazat pe motorul Cinema 4D, pentru testarea procesorului prin efectuarea unei randari folosind un singur fir de executie iar apoi folosind un numar de fire de executie identic cu numarul de nuclee de procesare ale CPU-ului ( 8 in cazul nostru). De asemenea este evaluata si performanta OpenGL a subsistemului grafic.

Poate multi dintre voi se asteptau ca performanta la trecerea de la un fir de executie la 8 fire de executie sa fie de 8 ori mai mare. Ei bine, aceasta este de doar 5.72 ori mai mare care este o cifra buna dar nu este chiar cat ne asteptam. De ce? Explicatia vine din faptul ca mai sunt pierduti ciclii de tact la comunicarea intre procesoare care se efectueaza prin intermediul northbridge-ului si trebuie sa tinem cont si de faptul ca memoria in arhitectura SkullTrail este shared intre cele 2 procesoare. Brusc o sporire a performantei de 5.72x nu mai pare chiar atat de slaba.

Dupa cum bine stiti SuperPI si PIFast sunt 2 programe care calculeaza un numar prestabilit de zecimale a numarului “pi”. Aceste programe au un nucleu de executie pe un singur fir, acest lucru se poate observa si din urmatoarele rezultate care pot fi obtinute si chiar depasite de un dual-core/quad-core ruland la aceeasi frecventa.

Nu acelasi lucru putem spune insa si despre WPrime, un program care poate sa utilizeze mai multe fire de executie (detectate automat dar si setabile prin intermediul programului). Scorurile obtinute mai jos sunt excelente si nici un dual-core sau quad-core existent (nici macar recent lansatul Intel Core i7) nu se poate apropia de acestea.

Judecand dupa faptul ca orice om normal care achizitioneaza un sistem dotat cu trei placi video NVIDIA Geforce GTX 280 overclockate va supune sistemul la chinuri in cele mai recente si cele mai solicitante jocuri am decis testarea in 4 dintre cele mai de succes jocuri ale ultimului an:

Company Of Heroes: Opposing Fronts

Strategia in timp real (RTS) Company of Heroes se desfasoara in timpul celui de-al doilea razboi mondial unde jucatorii trebuie sa lupta pentru eliberarea de sub stapanirea germana. Acesta este primul joc care foloseste noul motor grafic Relic, numit “Essence Engine” care include suport pentru iluminare HDR (High Dynamic Range), Shader Model 3.0, normal mapping, iluminare si umbre dinamice. Am folosit pentru testare versiunea DirectX 10, iar setarile jocului au fost pe High (Ultra unde a fost posibil). Am obtinut rezultatul de 112FPS la rezolutia de 1920×1200 cu Anti-Aliasing setat la 8xCSAA.

Enemy Territory: Quake Wars

Shooter-ul First Person Enemy Territory: Quake Wars se desfasoara in universul SF al familiei Quake si necesita colaborarea mai multor clase pentru a completa o anumita sarcina pe o harta. In modul single-player jucatorul castiga experienta care poate fi folosita pentru a cumpara imbunatatiri pentru clasa din care face parte. Jocul se bazeaza pe motorul Doom 3, elaborat de id Software, dar au fost introduse cateva facilitati dintre care MegaTextures este cea mai importanta (lumea exterioara este redata mult mai detaliat). Am testat folosit un TimeDemo propriu, cu jocul setat la VeryHigh. Dupa rularea acestuia am obtinut o medie de 102.5FPS cu rezolutia setata la 1920×1200, 16xAA, 16xAF.

World In Conflict

Actiunea strategiei in timp real (RTS) World In Conflict elaborata de Massive Entertainment se desfasoara in 1989 introducand jucatorul intr-un conflict imaginar in timpul colapsului Uniunii Sovietice. Motorul grafic Masstech al celor de la Massive foloseste din plin tehnici de detaliere care permit jucatorului sa apropie sau sa departeze scena, obtinand o redare de inalta fidelitate si cu un numar mare de efecte a luptelor. Am folosit benchmark-ul integrat in joc cu setarile la maxim si in mod DirectX 10. Am setat rezolutia la 1920×1200, Anti-Aliasing 8xCSAA iar Anisotropic Filtering de 16x obtinand in final un rezultat de 36FPS.

Crysis Warhead

Timp de mai mult de 1 an, Crytek a avut prin Crysis jocul cu grafica cea mai solicitanta chiar si pentru sistemele entuziastilor. Acum, Crytek a lansat Crysis Warhead – urmarea fireasca a seriei. Jocul nou lansat urmareste aventurile lui Psycho, care s-a dus sa lupte pe partea opusa a insulei. Grafica este in mare masura la fel cu cea a jocului original, ceea ce ne intareste ideea ca Warhead este mai mult un expansion-pack de sine statator decat un joc nou. Pentru testare am folosit benchmark-ul Framebuffer Crysis Benchmark Tool pe harta ambush cu preset-ul ENTHUSIAST, DirectX 10. Benchmark-ul a fost rulat de 2 ori la rezolutia de 1920×1200 fara AA dar si cu 2xAA. Se observa diferenta de 2 FPS in favoarea rularii cu AA activat, semn al puterii grafice incredibila a celor 3 placi video care sunt limitate de frecventa de “doar” 4.4Ghz a procesoarelor.

Concluzii

Configuratia este de top lasand cu gura cascata chiar si pe cei mai pretentiosi utilizatori iar calitatea executie si atentia la detalii sunt la cel mai inalt nivel; dar caror utilizatori ii este adresat un asemenea sistem? Un profesionist care chiar are nevoie de 8 nuclee de procesare si care lucreaza in productie/post-productie/editare/DTP/renderizare sau orice alta activitate stresanta din punct de vedere al sistemului mai mult ca sigur nu are nevoie de 3 placi video configurate in SLI si watercooling. Un astfel de om va putea achizitiona la acelasi pret (sau chiar mai ieftin) un sistem bazat pe procesoare Xeon/Opteron impreuna cu o placa video NVIDIA Quadro sau ATI FireGL. Un gamer ar alege mai mult ca sigur un procesor dual-core overclockat cat mai sus si un SLI sau CrossFire alcatuit din 2 placi, personal consider ca 3-way SLI inca este limitat de orice procesor actual.

Asadar acest sistem este destinat utilizatorilor care vor sa imbine oarecum ambele categorii de mai sus, vor sa stie ca sistemul lor ruleaza la niste temperaturi bune fara a face prea mult zgomot, vor sa se mandreasca cu aspectul sistemului ori de cate ori vine cineva in vizita dar si, cel mai important, dispun de aproximativ 25.000RON – suma necesara cumpararii acestui sistem.

Review-ul poate fi comentat si pe CrazyPC.ro

Comentarii

7 comentarii la: PC-Coolers Nemesis Overdose XXL Review

  1. oxygen a scris pe:

    250.ooo RON??? Cam mult =)))asta inseamna 65.000Euro… mai taie din zerouri pe acolo 😉

  2. Tile a scris pe:

    Un astfel de sistem este destinat cu predilectie celor care ruleaza aplicatii complexe (proiectare 3D, grafica si aplicatii de creatie multimedia) si care vor un PC unic, o lucrare de arta, o particica din sufletele celor care l-au creat.

  3. Laurentiu a scris pe:

    Cred ca a vrut sa spuna 25.000 lei(aprox. 6500 Euro).
    Oricum, un review excelent la un monstru inutil, oricum am privi problema.

  4. mariano1 a scris pe:

    Un review excelent si util,vede fiecare cam cum sta cu performanta la sistemul lui.

  5. BIC a scris pe:

    Cel care posteaza un asemenea review e sadic, iar cel care-l citeste dand click pe fiecare poza (ca mine) e masochist… =))

  6. e un monstru;)e superb;)

  7. chiar pare de top, din descrierea ta ;))

Lasa-ne un comentariu: