5GHz Gaming Review – Intel Core i5 8600K + MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC

Scris de: , in categoria: Featured Articles, Procesoare & Chipseturi, in 5 October, 2017.

Ark: Survival Evolved

 


 
Ark: Survival Evolved: Graphics Quality „High”, Motion Blur dezactivat, Resolution Scale 80%, 1920×1080 Windowed Full Screen.

Ark: Survival Evolved este pentru mine mai mult un „tech demo”, oferindu-i utilizatorului o gamă largă de setări grafice care îi permit acestuia să îngenuncheze orice placă video, chiar şi în Full HD. Totuşi, deoarece în articolul de faţă testăm un procesor, am evitat pe cât posibil bottleneck-ul cauzat de placa video, alegând nişte setări grafice mai relaxate: Graphics Quality „High”, Motion Blur dezactivat, Resolution Scale 80%, 1920×1080 Windowed Full Screen. Jocul a rulat timp de circa 30 de minute şi gameplay-ul a fost împărţit în 3 sesiuni aproximativ egale: primele 10 minute a rulat doar jocul, următoarele 10 minute am făcut streaming pe Twitch prin OBS Studio iar în ultimele 10 minute de joc am activat şi funcţionalitatea de înregistrare video locală a jocului. De menţionat faptul că în ultimele 5 minute ale sesiunii de joc am ajuns într-o zonă relativ aglomerată, cu multe construcţii, dinozauri şi schimbări rapide pe ecran, fapt care a taxat procesorul mai mult, în special pe partea de encoding.

Procesorul s-a descurcat onorabil, fiind pus în valoare de capabilităţile motorului grafic (care este la bază Unreal Engine 4, modificat de Wildcard Studio), acesta utilizând în mod egal toate core-urile: în primele 10 minute de joc (doar gameplay) încărcarea maximă a fost de 78%, media situându-se mai jos, la valoarea de 67%. Streaming-ul a încărcat procesorul mai mult, fără a-i atinge limitele, valoarea medie a încărcării fiind de 84%. Situaţia se schimbă în momentul în care adăugăm şi înregistrare video locală, bottleneck-ul mutându-se de la placa video la procesor, astfel streaming-ul şi captura video locală având pierderi de frame-uri de circa 15%. Evident, cu cât mai repede se schimbă informaţia pe ecran, cu atât encoding-ul necesită mai multă putere de procesare.
Pe parcursul întregii sesiuni de joc, am obţinut următoarele valori:
– Temperatura maximă CPU: 84 de grade Celsius
– Temperatura medie CPU: 73,20 de grade Celsius
– Utilizarea medie a procesorului: 80,98%
– Framerate mediu: 86,64 FPS
– Frametime mediu: 24,64 ms
– Framerate minim 1%: 64,21 FPS
– Framerate minim 0,1%: 46,61 FPS

 

Comentarii

10 comentarii la: 5GHz Gaming Review – Intel Core i5 8600K + MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC

    1. slicker a scris pe:

      Extrem de placut surprins de pretul proacelor la noi, negativ la pretul MB.

      Felicitari pt review, inca sunt in dubii daca sa iau 8600k sau 8700 simplu.
      Poti sa postezi fisierul acela de config pt BF1 multiplaye, sa vad si eu ce anume era dezactivat?

    2. Florin a scris pe:

      “fiindcă eram prea ocupat să le ofer frag-uri pe tavă inamicilor…”, Hehe, au apus de mult vremurile cand erai as in shootere (CS 1.6) :))

    3. Eduard Burlacu a scris pe:

      N-am fost niciodată as în shootere 🙂
      Reflexe de 2 bani…
      @slicker uite aici fişierul de config: https://drive.google.com/open?id=0B_Mij0QZl2sGV2Joc1J1bWZtQW1BZWpLTTFHRG5DVTdoSnBZ

    4. Sidd a scris pe:

      Pagina 13 “Nu am fost, deci, surprins să constat o utilizare medie a procesorului de aproximativ 51% pe perioada de streaming şi de ” Si de ce ?

    5. kvarq a scris pe:

      Excelent review & grafice, mai ales pentru includerea Watch Dogs 2 😉
      In general, pentru open world (Watch Dogs 2, AC Unity etc) sa mearga fluid si sa nu fie momente cand procesorul ajunge la 100% (care se mai reflecta prin scaderea fps-uri sau drops sever), un i7 at fi mai recomandat.

      In plus, ce am mai observat la Sky Lake / Kaby Lake ca cel putin în jocuri, mai ales open world pentru cateva sute de MHz în plus nu merita sa te chinui, voltaje mai mari, temps mai mari, mai mult zgomot pe radiatoare etc. In plus, trebuie facut si un trade off de frecvente vs fluiditate – personal prefer sa am 80 fps cu variatii de +/-5 fps decat sa am 110 fps cu variatii de +/- 50 fps.
      La Kaby în jocuri peste 4.5-4.6 GHz castigul este infim, ba chiar min fps sunt putin mai mari in cazul in care procesorul e tinut la 4.6 Ghz fata de 4.8 GHz de exemplu.

    6. Eduard Burlacu a scris pe:

      …şi de 96% pe perioada de streaming+capture.
      E vina mea, am şters din frază pentru a schimba ordinea cuvintelor şi am uitat să le scriu 🙂

    7. Dacus a scris pe:

      Bravo pentru review!
      Ce era de așteptat, s-a confirmat.
      i5 8600K – alegerea gamerilor.
      Acum, că se poate face OC la 5 Ghz pe aer e o veste bună. O veste mai puțin bună este că plăcile de bază capabile costă foarte mult.
      Întrebarea de bază este:
      i7 8700k (stock) + o placă de bază ieftină sau i5 8600K (OC) + placă de bază scumpă?

    8. Monstru Post author a scris pe:

      Pai…depinde ce faci cu el. Daca iti ajunge 8600k pentru ce vezi in testul asta atunci raspunsul e simplu 🙂

    9. Daniel Necula a scris pe:

      Stiu ca ma repet:
      E compatibil socket-ul cu Noctua NHD14 ? Initial luasem adaptor pentru socket 2066 dar m-am linisit si astept sa apara la vanzare 8700 fara K (are turbo boost mai mult decat suficient).

    10. Bachus a scris pe:

      Cofee Lake e un esec atat tehnologic cat si financiar. Nu isi are nici un rost acest procesor pe piata actuala,a venit mai degraba ca o tentativa esuata de a mai tine in frau cat de cat piata pentru intel.
      Ma bufneste rasul cand ma gandesc la prostiile pe care Intel le vehicula in ultima perioada legata de “ecosistem-ul lor perfect”. I5 alegerea prostilor cu bani, as spune.
      Si supriza cea mai interesanta e ca veti schimba MB+CPU ,pentru o perioada de 6-12 luni, dupa care bam , alta platforma.
      Intel nu aduce nici o inovatie legata de acest “cofee lake”.

    Lasa-ne un comentariu: