Corsair Obsidian 250D Review

Scris de: , in categoria: Carcase & Surse, in 19 May, 2015.

Corsair Obsidian 250D

 

Daca ultimele articole (Enermax iVektor si Corsair Carbide Air 540) au fost destinate carcaselor generoase din punct de vedere al spatiului interior, astazi vom vedea ca dimensiunile mari nu sunt o necesitate pentru a putea gazdui un sistem performant. Da, este intr-adevar posibil ca o reducere a dimensiunilor sasiului sa nu compromita flexibilitatea, performanta si lejeritatea oferita de carcasele mid si full tower.

Astazi vorbim despre Corsair Obsidian 250D, o carcasa mini-ITX, singura de acest tip din seria Obsidian. Desi n-ai spune, la o prima vedere, vom vedea ca sasiul suporta o unitate optica de 5.25″, o placa video performanta dual-slot, un radiator de 240mm cat si o sursa ATX normala.

Desi pentru miniaturizare trebuia sa platim mai mult in trecut, acum in Romania Obsidian 250D se comercializeaza la acelasi pret precum o carcasa middle tower din aceeasi seria – Corsair Obsidian 350D. Daca sunteti interesati sau nu ati apucat sa il cititi, colegul meu Matei a facut un review, acum ceva timp, pentru Corsair Obsidian 350D, varianta cu geam lateral.

 

prima

 

Comentarii

10 comentarii la: Corsair Obsidian 250D Review

  1. dinnobolique a scris pe:

    Sutn dezamagit de ceea ce vad. Carcasa e groaznica, nu respecta principiul fundamental pentru racire: aerul cald urca, iar aerul rece coboara! Aveam in ventilator de 120 mm in fata care are rolul de a introduce aer rece in carcasa, dar daca masca de la carcasa din fata nu este detasata cum poate el sa introduca aer rece? Trebuie sa stai cu masca din fata detasata, atunci ce rost mai are? Si sa nu imi spui ca poate introduce aer rece cand are partea detasabila pe carcasa prin marginile ei. Fluxul de aer intordus cu partea detsabila pe carcasa nu va fi suficient. Deci nu inteleg rolul mastii in fata! In mod normal in cazul racirii, fluxul de aer rece introdus trebuie sa fie cel putin egal cu fluxul de aer cald extras din carcasa, dar conteaza si dispunerea ventilatoarelor. Avem un ventilator in fata care introduce aer rece in carcasa si un ventilator in dreapta care scoate aerul cald din carcasa. Aceasta pozitionare este una total gresita, deoarece in spate mai avem loc pentru ventilatoare (care este liber), racirea nu va fi una uniforma. Pentru a verifica ceea ce afirm, se poate face un simplu experiment: un fumator, expira fumul de la o tigara in fata ventilatorului (bineinteles cu ventilaotarele pornite) si urmarim fluxul de aer, daca fumul de tigara va iesi prin partea din dreapta (ceea ce nu va face in acest caz). Aceste ventilatoare nu sunt pentru racirea de componente ci doar pentru fluxul de aer din carcasa! Voi credeti ca fluxul de aer va veni din partea din fata si se va deplasa in dreapta? Pai in spate sunt locuri libere pentru ventilatoare suplimentare (sus, unde ar fi trebuit montat cel din dreapta, deci ventilatorul din dreapta nu va functiona cum trebuie. Corect ar fi trebuit sa aiba ventilatoare in fata cat mai jos iar in partea din spate sus. Fluxul de aer trebuie sa fie uniform.

  2. Monstru a scris pe:

    Ventilatia intr-o carcasa nu se bazeaza numai pe numarul si pe pozitionarea ventilatoarelor. Personal si eu sunt adeptul formulei clasice – un fan de 120mm fata jos intake, un fan de 120 mm spate sus exhaust.

    Prin urmare eu unul imi voi alege si voi folosi o astfeld e carcasa. Asta nu inseamna insa ca toate carcasele trebuiesc construite dupa aceleasi principii. Ventilatoarele nu se monteaza doar pentru a creea presiune pozitiva sau presiune negativa in carcasa. Se monteaza si pentru a directiona fluxul de aer in zona in care dorim.

    In cazul de fata, in care placa de baza va fi pozitionata paralel cu solul, este cat se poatye de logica ventilatia laterala pentru a crea un flux de aer paralel cu placa de baza, perpendicular pe coolerul procesorului.

  3. Bella Post author a scris pe:

    Cred ca nu s-a inteles exact pe unde si cum intra aerul in interior. In articol am zis ca ”admisia aerului se face prin lateralele partii frontale, ocolind practic panoul frontal”, ceea ce este mai mult decat suficient chiar si daca am monta un ventilator de 200mm (in loc de cel de 140mm care vine cu carcasa).
    Asadar, nu trebuie sa stam cu masca detasata, altfel nu si-ar fi meritat banii produsul si nici Corsair nu ar fi scos asa ceva pe piata.

  4. Simion Bogdan Alexandru a scris pe:

    Wow este chiar uimitor cat s-a avansat cu carcasele pt MINIPC sa zic asa , vazusem un tvideo in care se monta pe aceasta carcasa un TITAN X si cu un itx parca ca placa de baza cu intel i7 , insa iauite ca merge o sursa atx normala si 240mm ventilator deci wow nice , suport pt optic drive cat si pt cooler de peste 120mm este super de la un miniatx case , multumim de review

  5. Bella Post author a scris pe:

    Da, in cazul in care cineva opteaza pentru o astfel de carcasa, se poate folosi de sursa de care deja dispune(majoritatea dispun deja de o sursa ATX), nefiind nevoie de costuri aditionale. Multumesc pentru apreciere.

  6. Wizzman2332 a scris pe:

    Salut baieti e adevarat ca in curand veti primi un Sample de GTX980 TI ? Sau il aveti deja ? Ori “nu aveti voie sa dati pisica din casa” ? :))) Macar un hint ne puteti da ? ABIA ASTEPT sa vaza ochiul review-ul. Dupa ce zic baietii astia… http://wccftech.com/nvidia-gtx-980-ti-specs-benchmarks/ se anunta o furtuna 🙂

  7. Monstru a scris pe:

    Vom putea dezvalui ce si cum la momentul potrivit 🙂

  8. Dan a scris pe:

    cati mm sunt de la procesor pana la geam?
    ai spus 95mm si prin alte parti vad 140mm
    poti te rog sa ne spui?

    ca vreau sa ma mut in ea si sa stiu ce racire pot folosi pe cpu

    mersi frumos!

  9. Bella Post author a scris pe:

    Buna Dan,
    Sunt 95 de mm lucru care poate fi vazut si dupa dimensiunea ventilatoarelor din spate, care au 80 de mm. Iti las si un link ce duce pe site-ul celor de la Corsair, la specificatii: http://www.corsair.com/en/obsidian-series-250d-mini-itx-pc-case . Mutare placuta!

  10. Dan a scris pe:

    Ah, am ratat… vazusem undeva 140mm si soeram la un arrow itx. In acest gaz silverstone nitrogon scrie pe mine…

Lasa-ne un comentariu: