Review – Noctua NF-A14x25 G2

Scris de: , in categoria: Racire, in 10 December, 2024.

Masuratori zgomot

 

Atat Noctua NF-A14x25 G2, cat si modelul anterior NF-A14 sunt imperceptibile la 800 RPM, nivelul masurat de 33.2 dBA fiind, de fapt, nivelul de zgomot din camera in care efectuam masuratorile. Trecand la 1200 RPM, putem observa ca NF-A14x25 G2 este usor mai zgomotos decat NF-A14, diferenta fiind una destul de mica: 0.3 dBA. La turatia maxima de 1500 RPM, noul model este cu 2 dBA mai zgomotos, ceea ce reprezinta o diferenta notabila, perceptibila si cu urechea. Pentru a avea o experienta sonora nederanjanta in practica, veti dori sa pastrati turatia noilor Noctua NF-A14x25 G2 sub 1200 RPM-1250 RPM, exact ceea ce permite adaptorul L.N.A livrat in pachet.

Nota redactiei: Modalitatea de masurare a zgomotului este extrem de importanta, acesta fiind si motivul pentru care in alte review-uri veti vedea ca NF-A14x25 G2 este mai silentios decat modelul NF-A14 PWM. Atunci cand am gandit metodologia de testare pentru coolere si AIO-uri, am urmarit sa emulez cat mai bine scenariul real in care vor fi folosite coolerele de catre utilizatorul final, acesta fiind motivul pentru care am ales testarea intr-o carcasa inchisa, in timp ce masurarea zgomotului a fost efectuata la o distanta de 40 cm fata de centrul panoului superior.

Masurarea intr-o camera anecoica sau individual ofera rezultate total diferite, pentru ca nu ia in calcul dispersia, reflexiile si amplificarea zgomotului atunci cand ventilatorul este montat pe un cooler/radiator in interiorul unei carcase. Mai jos atasez si explicatia oferita chiar de producator, cu toate detaliile tehnice aferente.

Noctua: Variatii de 1-3 dB intre modele diferite de aceeasi dimensiune nu sunt neobisnuite, mai ales daca exista un salt semnificativ in performanta, cum ar fi intre NF-A14 si NF-A14x25 G2. Acest lucru se datoreaza faptului ca fluctuatiile mai mari de presiune generate de geometria palelor cu performanta mai ridicata duc, de obicei, la o crestere a radiatiei zgomotului catre partile laterale. Este dificil de evitat acest fenomen atunci cand se trece la geometrii ale palelor care pot sustine o sarcina aerodinamica totala mai mare. Prin contrast, radiatia catre partea de admisie si evacuare este oarecum mai usor de controlat daca reusesti sa reduci separarea fluxului si fenomenele de turbulenta.

 

 

Comentarii

Lasa-ne un comentariu: