AMD demonstreaza efecte fizice Havok accelerate pe GPU prin OpenCL
In luna iunie a anului 2008, AMD si Havok anuntau un parteneriat ce viza optimizarea rularii efectelor fizice Havok de catre toate produsele AMD; la inceput numai de catre procesoarele x86 AMD, urmand sa se „investigheze” posibilitatea accelerarii de catre o placa video AMD/ATI.
A trecut aproape un an de atunci iar „investigatia” este pe cale sa se incheie. Motivul este dat de modalitatea de implementare foarte recenta, mai precis OpenCL ca API inferior ce sta la baza API-ului superior AMD Stream. Despre aceste elemente v-am relatat deja intr-un editorial extins, ce prevestea aceast anunt.
Demonstratia propriu-zisa a constat in prima implementare OpenCL a unei parti componente a motorului Havok, mai precis Havok Cloth™ (despre care puteti viziona un material video recent impresionant pe site-ul 1up.com).
Insa acesta nu este singurul lucru interesant care s-a discutat. Conform pcper.com, trecerea de la o accelerare CPU a efectelor la una GPU se face extrem de usor, eventualele sporuri de performanta date de aceasta trecere nefiind prezentate.
Pe de alta parte, prin OpenCL este posibil ca efectele Havok sa fie accelerate in mod automat de catre componenta mai puternica (mai putin folosita), in functie de caracteristicile sistemului pe care ruleaza jocul ce inglobeaza efectele fizice Havok.
Va voi dezvalui in urmatoarele zile care a fost raspunsul Nvidia la aceasta demonstratie, opinia unui oficial Nvidia privind avantajele PhysX in raport cu Havok si daca Nvidia intentioneaza sau nu sa ofere suport tehnologiei Havok (tot prin OpenCL)… credeti-ma pe cuvant, merita asteptarea!
Comentarii