Nvidia Physix adoptata de studiourile Electronic Arts

Scris de: , in categoria: Stiri, in 9 December, 2008.

Despre tehnologia Physix s-a vorbit destul de mult in ultima vreme, dar se pare ca in urmatoarea perioada vom auzi si mai multe. Aceasta tehnologie usureaza sarcina procesorului, alocand atat acestuia cat si GPU-ului o serie de calcule foarte complexe care determina reprezentarea cat mai corecta a fizicii in jocuri. Datorita eficientei sporite pe care nucleul grafic o are in acest tip de calcule, pot fi redate efecte complexe, scopul final fiind obtinerea unui gameplay foarte realist.  Pana acum, avantajele acestei tehnologii au fost  demonstrate in 3DMark Vantage, unde scorul obtinut de procesor creste foarte mult odata cu activarea optiunii Physix din driveri. Evident, desi acest lucru demonstreaza pe deplin potentialul Physix, adevaratul sau scop este reprezentat de imbunatatirea experientei de joc. Ei bine, se pare ca asistam la o turnura foarte interesanta in industria jocurilor. Astfel, in cadrul unui comunicat de presa, NVIDIA Corporation anunta astazi că Electronic Arts Inc. a adoptat tehnologia NVIDIA PhysX care va fi folosita ca platforma de dezvoltare de studiourile EA din intreaga lume.

“PhysX reprezinta solutia de accelerare a fizicii ideala pentru cele mai cunoscute platforme de dezvoltare si ne bucuram ca a fost adoptata la nivel mondial si de echipele de dezvoltare EA,” a declarat Tim Wilson, Chief
Technology Officer, Redwood Shores Studio din cadrul EA. “Tinta noastra principala ramane experienta totala de joc, care permite o interactiunea atat cu personajele si vehiculele, cat si cu mediul inconjurator. De aceea
suntem incantati de parteneriatul cu NVIDIA, care ne va permite să ne atingem obiectivele cu succes.”

Solutia NVIDIA PhysX consta intr-un motor puternic de fizica, API si echipamente intermediare concepute sa le ofere dezvoltatorilor si animatorilor un control asupra interactivitatii finale din timpul jocului la un nivel nemaiintalnit pana acum, permitandu-le sa creeze si sa previzualizeze elemente de fizica in timp real.  Tehnologia PhysX poate fi accelerată atat de CPU, cat si de orice procesor cu arhitectura paralela CUDA, inclusiv unitatile de procesare vizuala NVIDIA.

Decizia celor de la Electronic Arts este foarte interesanta, din mai multe puncte de vedere. Astfel, avantajele aduse de tehnologia Physix sunt confirmate de catre unul dintre cei mai mari producatori de jocuri. Pe de alta parte, o decizie de acest gen venita din partea unui gigant al industriei va avea cu siguranta si altfel de urmari si cred ca nu gresesc daca ma astept ca in curand sa vedem din ce in ce mai multi producatori de jocuri adoptand aceasta tehnologie.

Comentarii

Lasa-ne un comentariu: