Review AMD Ryzen 5 1600X & AMD Ryzen 5 1500X

Scris de: , in categoria: Featured Articles, Procesoare & Chipseturi, in 11 April, 2017.

Concluzii

 
Procesoarele AMD din seria Ryzen 5 vor putea fi achizitionate din retail incepand cu acest moment, AMD Ryzen 5 1400 fiind livrat impreuna cu solutia de racire Wraith 65W pentru 850 RON, in timp ce AMD Ryzen 5 1500X impreuna cu solutia de racire Wraith 95W va fi disponibil pentru 960 RON. AMD Ryzen 5 1600 va fi comercializat impreuna cu aceeasi solutie de racire, pentru 1110 RON, in timp ce varful de gama AMD Ryzen 5 1600X va fi comercializat fara cooler, pentru 1279 RON.

Prin lansarea seriei Ryzen 5, cei de la AMD isi completeaza oferta in segmentul mainstream, AMD Ryzen 5 1600X si AMD Ryzen 5 1500X fiind alternative pentru 7700K si 7600K (1760 RON si 1235 RON), oferind performante superioare in aplicatii optimizate pentru procesare multi-thread, in timp ce acestea au avantajul performantei in jocuri, respectiv in aplicatii single-thread.

A nu se intelege insa ca procesoarele din seria Ryzen nu sunt recomandate pentru jocuri. Din contra, consider ca AMD Ryzen 5 1500X este noul best-buy la categoria procesoare, fiind potrivit pentru sisteme de gaming full HD pe care intreprindem si alte activitati (editare foto/video sau randari), oferind un raport optim intre pret, putere de calcul, consum si temperaturi.

Desigur, fiecare este liber sa aleaga ce solutie i se potriveste mai bine, de aceea aveti la dispozitie zeci de grafice in care puteti vedea cum se comporta 11 procesoare, dintre care doua au fost testate si in regim de overclocking. Cu toate acestea, noua Ryzen 5 1500X ne-a atras atentia intr-un mod pozitiv, prin urmare veti vedea in curand si un custom build ceva mai special bazat pe acest procesor, pentru cei care cauta un PC de gaming / lucru cu un bun raport calitate / pret. Stay tuned…

 

Comentarii

11 comentarii la: Review AMD Ryzen 5 1600X & AMD Ryzen 5 1500X

  1. bregelion a scris pe:

    AMD, jos palaria!

  2. sabiaculuneta a scris pe:

    frumoasa treaaba!
    – e posibil sa apara si posibilitatea deblocarii ca la phenomuri din 2 sau 3 in 4 nuclee ?
    – cred ca mergea si in i5 pus pe grafice, pentru o orientare mai buna.
    E bun mititelu de 1500x cred ca o sa inlocuiasca un batran 8320@4400 cu success.

  3. Monstru Post author a scris pe:

    avem in grafice si i5 si i3…

  4. sabiaculuneta a scris pe:

    mea culpa!
    -peste tot unde e scris 7600K am asimilat cu 6700 🙂 – varsta
    -performanta lui 7350K in joace e oarecum suparatoare pentru 1500x :(, pe ala l-am vazut correct!

  5. hizo a scris pe:

    Felicitari pt articol, felicitari AMD pt revenire!
    Concurenta-i relansata si pe segmentul asta de piata, asteptam ascutirea luptei de clasa, transpusa in finetzuri de stil si, de ce nu, in reduceri de preturi.
    Pe alt segment, Intelul prin Pentiumul 4560 a aratat ca se poate…

  6. Paul a scris pe:

    Of, of si prapaditu de i3 overcklocat e mai bun decat un 1600x sau chiar 1700 in jocuri….

  7. Monstru Post author a scris pe:

    Vezi totusi ca prapaditul ala e overclockat la 4.5GHz si costa 800 RON, nu este orice i3 🙂

  8. Paul a scris pe:

    Si totusi chiar si la 800ron si 4,5ghz un dual core bate sau e la egalitate cu un hexacore sau octacore (1700) new gen, in jocuri, deci of of Amd….

  9. Bogdan a scris pe:

    Din ce vad eu, acel “prapadit” de i3 ii cam sufla in ceafa si i5-ului ba chiar si i7-lui in jocuri, deci despre ce vorbim?? Stii ce inteleg eu din toata chestia asta? Ca dezvoltatorii de jocuri si-au batut joc de noi ani la randul, daca un dual core cu 4 fire de executie a ajuns sa fie “aproape” la fel de performant ca un quad core cu 8 fire de executie. Deci ce rost are sa comparam o masina de 60 de cai cu una de 600 daca oricum suntem limitati la 60 de km\h? Sa speram totusi ca de aici incolo vom vedea tot mai des jocuri care sa beneficieze tot mai mult di mai eficient de forta de procesoare de care dau dovada procesoarele din ziua de azi.

  10. Paul a scris pe:

    Cred ca prin lansarea Ryzen, Amd a vrut sa forteze oarecum dezvoltatorii sa produca jocuri ce folosesc multe threaduri decat sa incerce sa bata Intel la ce sunt ei buni, adica ipc si frecventa.
    Dar deja procesoarele multithread sunt demult pe piata si nu pare ca s-au facut progrese mari in folosirea eficienta a tuturor threadurilor, mai ales in jocuri.
    Probabil pt dezvoltatori e destul de complicat si ineficient sa faca o aplicatie, un joc, in care fiecare nucleu sau thread al procesorului sa prelucreze in acelasi timp si in full load parti diferite ale codului.

  11. Yanis Bot a scris pe:

    Incercati voi sa dezvoltati un joc AAA intrun limbaj ca C++ (tehnologie veche de 50 ani, folosita de toti producatorii, construita fara multithreading in minte) care sa permita paralelism agresiv fara sa iti faca crash jocu din 5 in 5 minute. E foarte greu sa programezi in paralel ceva low-level ca si un motor grafic.

Lasa-ne un comentariu: