POV-Ray 3.7
Aplicatiile care folosesc Ray Tracing au fost de la bun inceput preferatele procesoarelor Ryzen, iar 1600X si 1500X nu fac exceptie, 1600X-ul intrecand chiar si hexacore-ul Intel 6800K, in timp ce 1500X overclockat se apropie destul de mult de 7700K.
AMD, jos palaria!
frumoasa treaaba!
– e posibil sa apara si posibilitatea deblocarii ca la phenomuri din 2 sau 3 in 4 nuclee ?
– cred ca mergea si in i5 pus pe grafice, pentru o orientare mai buna.
E bun mititelu de 1500x cred ca o sa inlocuiasca un batran 8320@4400 cu success.
avem in grafice si i5 si i3…
mea culpa!
-peste tot unde e scris 7600K am asimilat cu 6700 🙂 – varsta
-performanta lui 7350K in joace e oarecum suparatoare pentru 1500x :(, pe ala l-am vazut correct!
Felicitari pt articol, felicitari AMD pt revenire!
Concurenta-i relansata si pe segmentul asta de piata, asteptam ascutirea luptei de clasa, transpusa in finetzuri de stil si, de ce nu, in reduceri de preturi.
Pe alt segment, Intelul prin Pentiumul 4560 a aratat ca se poate…
Of, of si prapaditu de i3 overcklocat e mai bun decat un 1600x sau chiar 1700 in jocuri….
Vezi totusi ca prapaditul ala e overclockat la 4.5GHz si costa 800 RON, nu este orice i3 🙂
Si totusi chiar si la 800ron si 4,5ghz un dual core bate sau e la egalitate cu un hexacore sau octacore (1700) new gen, in jocuri, deci of of Amd….
Din ce vad eu, acel “prapadit” de i3 ii cam sufla in ceafa si i5-ului ba chiar si i7-lui in jocuri, deci despre ce vorbim?? Stii ce inteleg eu din toata chestia asta? Ca dezvoltatorii de jocuri si-au batut joc de noi ani la randul, daca un dual core cu 4 fire de executie a ajuns sa fie “aproape” la fel de performant ca un quad core cu 8 fire de executie. Deci ce rost are sa comparam o masina de 60 de cai cu una de 600 daca oricum suntem limitati la 60 de km\h? Sa speram totusi ca de aici incolo vom vedea tot mai des jocuri care sa beneficieze tot mai mult di mai eficient de forta de procesoare de care dau dovada procesoarele din ziua de azi.
Cred ca prin lansarea Ryzen, Amd a vrut sa forteze oarecum dezvoltatorii sa produca jocuri ce folosesc multe threaduri decat sa incerce sa bata Intel la ce sunt ei buni, adica ipc si frecventa.
Dar deja procesoarele multithread sunt demult pe piata si nu pare ca s-au facut progrese mari in folosirea eficienta a tuturor threadurilor, mai ales in jocuri.
Probabil pt dezvoltatori e destul de complicat si ineficient sa faca o aplicatie, un joc, in care fiecare nucleu sau thread al procesorului sa prelucreze in acelasi timp si in full load parti diferite ale codului.
Incercati voi sa dezvoltati un joc AAA intrun limbaj ca C++ (tehnologie veche de 50 ani, folosita de toti producatorii, construita fara multithreading in minte) care sa permita paralelism agresiv fara sa iti faca crash jocu din 5 in 5 minute. E foarte greu sa programezi in paralel ceva low-level ca si un motor grafic.
Pingback: Review AMD Ryzen 5 1600X & AMD Ryzen 5 1500X | Stiri IT & C
Cele mai recente stiri
GamesCom 2024 – NVIDIA
Scris in 29 August, 2024.
GamesCom 2024 – ASRock ne arata gama de placi Intel Z890
Scris in 22 August, 2024.
GamesCom 2024 – be quiet!
Scris in 22 August, 2024.
GamesCom 2024 – ASRock ne arata gama de placi AMD X870 / X870E
Scris in 22 August, 2024.
GamesCom 2024 – DeepCool
Scris in 22 August, 2024.
Computex 2024 – Sharkoon
Scris in 11 June, 2024.
Computex 2024 – ASRock
Scris in 11 June, 2024.
Computex 2024 – EKWB
Scris in 11 June, 2024.
Computex 2024 – G.Skill
Scris in 11 June, 2024.
Computex 2024 – ID-Cooling
Scris in 11 June, 2024.
Articole Gaming
Alte articole
Syndication
Viziteaza-ne pe Facebook
Urmareste-ne pe Twitter
Vezi ce facem pe YouTube