Review AMD Ryzen 7 1800X – Welcome back AMD
Modele
Astazi, pe 2 martie, AMD lanseaza pe piata trei modele octo-core din familia Ryzen 7. Astfel AMD Ryzen 7 1800X este varful de gama, acesta avand 8 nuclee / 16 fire de executie ce ruleaza la o frecventa de baza de 3.6GHz, urcand pana la 4GHz atunci cand sunt folosite mai putine fire de executie. Cu un pret de 499$ (2549 RON), acesta este gandit ca o alternativa accesibila pentru Core i7 6900K, in conditiile in care performanta multithread este similara.
Pastrand acelasi TDP de 95W si ruland cu 200MHz mai jos gasim Ryzen 7 1700X, la un pret ceva mai prietenos cu portofelul nostru: 399$ (1999 RON). Ryzen 7 1700 are un TDP de numai 65W, prin urmare frecventa de baza este de 3GHz, putand urca cu Precision Boost pana la un maxim de 3.7GHz. Pretul (329$ – 1659 RON) il transforma in cel mai accesibil procesor cu 8 nuclee de pe piata, performanta multithread fiind semnificativ mai mare decat in cazul lui Core i7 7700K, in conditiile in care pretul este similar.
Daca va doriti un procesor Ryzen dar nu aveti de nevoie de 8 nuclee sau bugetul nu va permite, o sa va bucurati sa aflati ca AMD va mai adauga membrii familiei Ryzen pe parcursul acestui an, fiind vorba atat despre modele cu 6 nuclee cat si despre modele cu 4 nuclee.
Comentarii
Mumtumim pt review.
Personal ma asteptam la ceva mai mult in special in jocuri si in winrar.
Am renuntat la un 6600k pentru R7 1700 si acum parca imi vine sa anulez comanda si sa iau un 7700k pentru ca la ce ma intereseaza este mai bun. Chiar imi doream ceva bun dar daca iau exemplul R7 1700 chiar nu stiu daca o sa fie comeptitiv.
Frumoasa compararea cu vechile 4850 dar alea erau chiar ieftine iar noile Ryzen nu sunt chiar asa de accesibile.
Superb! O lectie de istorie a microprocesoarelor scrisa cu stil si suflet, intr-o zi cand intr-adevar AMD pare sa se fi ridicat din nou, “from the ashes”; Mi-au dat lacrimile citind…
Thank you Tudor!
In grafice apare in partea de sus OC=4.5GHz, cred ca e o greseala…
7350K este overclockat la 4.5GHz
Me – in WinRar se va ameliora cand apare o versiune noua
Bravo Tudor, excelent articol!!
Interesant scorul in Handbrake, 1800X e foarte apropiat de 6900K si 7700K, dar capacitatea de overclock este mai mica decat la modelele Intel.
Multumesc Tudor…un review foarte fain care m-a facut sa-mi aduc aminte cu placere de good old times 🙂
Si ma bucur nespus de mult ca AMD is back…
Foarte tare! Chiar daca am un 5820k la 4.2 si nu prea am motiv sa trec pe AMD, daca apareau anul trecut, cu siguranta puneam mana pe un 1800x. Sa speram la un razboi cat mai lung si cu zen+ in viitor.
Multumesc, lab501, pt review!
Exact ce ziceam s-au cam laudat degeaba 7700k il bate destul de lejer, si apoi parca se renuntase la x86 de mult timp, 7700k e 1700 ‘1800x e 2500 deci ce castigam in jocuri? bani cheltuiti aiurea, Tot intel e sefu 🙂 pacat ma asteptam sa fie ceva de capul lui 🙁
Foarte interesant articolul,mai ales partea cu inceputurile rivalitatilor dintre Intel si AMD. Inca de la inceput Intel a avut postura de Goliath in aceasta lupta,si a speculat asta.Tin minte vremea cand am trecut de la CIP 03 la calculatorul adevarat,un 5×86 de la AMD.Intel a speculat momentele de slabiciune AMD (David) prin preturi nerusinate.AMD contracara (cand puteau) cu preturile mult mai bune/performanta,in detrimentul profitului.Tehnologia lui ZEN e inca la inceput de drum,are loc de ajustari pe parcurs.
mda in jocuri Ryzen AMD e pulbere! RIP AMD
multumim pentru review!
Mulțumim.Un mulțumesc din suflet AMD.Cînd scrii din suflet,cu amintirile ce vin din bucuriile traite,iese un articol de excepție.Mulțumim din nou.
@ George nu s`au laudat niciodata ca bate 7700K in jocuri
Primul si probabil singurul benchmark despre Ryzen pe care il voi citi, pana scoate Matei partea 2 😀
Un articol pe care l-am citit cu placere si l-am si distribuit pe pagina mea de fb! Deja am facut comanda pt 1700x si il astept cu nerabdare!
Felicitari pt review. Se anunta un an bun pentru AMD, mai ales ca trebuie lansata si Vega pentru GPU.
Sunt putin mahnit la partea de gaming, 7700k e inca rege. Trebuiau sa scoata ceva cu mai putine coreuri dar o grecventa mai mare(4.0ghz stock). Vad ca pe linia Ryzen 5 si 3, procesoarele desi au mai putine coreuri, au frecventa mai mica decat cele din linia 7 care au 8 coreuri.
Pur si simplu,mai lasat fara cuvinte.E mai mult decat un review,dragi nostri aceasta e o scrisoare de dragoste, scrisa atent cu stilou si nu cu arce stilou de pe piata cu un stiou care nu se mai fabrica din ani 60’s.
Foarte frumos scris articolul,felicitari!!!
Trebuie sa vedem partea buna a lucrurilor,amd revine cu ceva bun ,performant si accesibil pentru buzunarul romanilor.Nu ai bani de intel,ok,poti lua linistit si amd care se apropie lejer de intel.
Pe mine m-a covins acest produs!
Vreau R7 1800X + Asus Croshair + un Kit Corsair/GSkill de 32GB…
Desi, joc ocazional si doar cateva titluri, deja astept monitorul 4k… si devine irelevanta diferenta fata de un i7 7700k la acest capitol.
Apoi, am un sistem de racire pe lichid solid, radiator de 480x60mm …nu vreau mai mult de 4GHz stabil si cu temperaturi decente. Si din ce am vazut scaleaza bine.
In blender am vazut ca se misca super, sper ca si in Premier/speedgrade/enconder, Sony Vegas..
Revenind… intro-ul si finalul de nota 20, restul de 10 ca de obicei! Am avut K6-2 la 450Mhz…
Foarte frumos scris articolul echilibrat ,felicitari!
Va multumesc pentru aprecieri baieti si pentru mine a fost emotionanta calatoria down memory lane 🙂
Felicitari pt articol, foarte interesant. Totusi in pagina 11 este o eroare: Grandis 2 XE1436 are unul din ventilatoare de 140mm.
Acum ca sfat , vedeti si voi mai multe benchmarkuri ryzen 7 1700 la 3.9 ghz este la fel ca si 7700k la 5 ghz , asta doar in 4 core , 8 core e mult peste intel in 7 zip si winrar, o sa vedeti price drop la intel , deocamdata ryzen nu foloseste toate 8 core in gaming de asta benchmarkurile sunt aproximativ la fel. Sunt super bune ryzen calitate pret . Pentru cel care a cumparat ryzen in detrimentul intel, linstit nu renunta la comanda sunt peste intel cu mult si de viitor .
Amd is back home!
Frumos review, primul meu contact cu AMD a fost cu un 586 la 133 Mhz care era pe atunci echivalentul unui pentium la 75 Mhz. In sfarsit Intel are concurenta! Well done!
Tudor,joaca tu in full hd,vroiam sa vad cu totul altceva,teste in 2k,3k,4k.Guru 3d arata cu totu si cu totu altceva.Este ultima oara cand citesc lab501,fani intel,fani nvidia.
La revedere Adrian, spor la citit in alte parti.
Excelent si acest review. Observ in el obiectivitatea celui pasionat de ceea ce face.
@Adrian, testele la rezolutia 2k si peste nu sunt tocmai reprezentative pentru puterea CPU din cauza ca placa video ajunge la limita de procesare a GPU.
Felicitari pentru review, si ma bucur ca LAB501 in limita posibilitatilor tine pasul cu mari site-uri de review mult mai celebre si cu un buget net superior.
Iar despre Ryzen sunt de acord cu voi..501 ca ” are o importanta uriasa si reprezinta cu siguranta mult mai mult decat cifre intr-un tabel”
Rezultate exceptionale pentru prima iteratie pe 14nm, cu mult peste asteptari la performanta single si multithread. Va felicit pentru articolul cinstit si echilibrat, pentru faptul ca nu ati falsificat rezultatele folosind memorii adecvate si comparabile.Pot sa va spun lucreaza exceptional in AutoCAD si la conversia HEVC 265 la DDVD. Am o placa MSI X370 Gaming Pro Carbon si un R7 1800X de pe Amazon UK, cu memorii Crucial DDR4 3200. Cred ca posesorii de Intel-uri scumpe plang in pumni dupa banii aruncati pe “bragging rights”.Nu am facut overclocking dar la frecvente stock lucreaza sub 50 grade la max in timpul conversiei cu toate nucleele active(16 threaduri)Nu toti cumparam PC ca sa ne jucam jocuri in DX11 neoptimizate pentru mai mult de 4 nuclee, mai facem si chestii productive.
Multumim pentru review, o prezentare foarte reusita pentru acest eveniment “special”. Ma bucur ca AMD nu a dezamagit si in sfarsit putem vorbi de o concurenta serioasa pentru Intel, toata lumea se ruga macar sa ajunga aproape de nivel de performanta SB de cand au inceput proiectul Zen, iata ca ne-au depasit asteptarile si este chiar peste, o consider o lansare reusita. Nice job AMD! Sper sa ne astepte preturi mai bune in curand, concurenta este benefica oricand, oricui..
Este mai mult de cat ma asteptam. Un procesor AMD de 25 mil se ia la tranta cu unul intel cu mai multe nuclee care costa peste 80 mil!!!, si culmea in unele teste il egaleaza. Sau mai bine spus depaseste i7 6900k si este de 2 ori mai ieftin, BRAVO AMD. In momentul de fata am un I5 2500k ( de acum 5 generatii!!!! ) si culmea ultima generatie i5 din ziua de azi, nici macar nu a dublat performanta. RUSINICA INTEL. In schimb au crescut preturile. Clar voi trece pe AMD in viitor.
Sunteti toti dusi cu pluta… Toata lumea testeaza cu GTX 1080 la 1080p.
Cati au GTX 1080p, poate 1% si 0.001 la 1080p.
Testati si voi cu ceva pentru oameni, RX 480 sau GTX 1060.
Adrian, tu ori nu stii sa citesti ori nu vezi bine si iti trebuie ochelari. Si pe Guru 3D spun acelasi lucru pe care il spune si Monstru: in aplicatiile multi-threaded Ryzen 1800x este mai bun in gaming insa 7700k si chiar si procesoarele mai inferioare de la intelr sunt peste 1800x.Din punctul meu de vedere tinand cont ca utilizatorii de PC-uri care vor ceva anume de la PC si nu doar navigare si FB, sunt gameri, atunci tot i7 7700k este solutia mult mai buna fata de Ryzen 1800x, mai ales ca este si mai ieftin cu aprox 150-200 dolari.
Cristian, rpobabil ca esti gamer si ma bucur ca citesti si de pe alte site-uri gen guru3D care e un site corect si nepartinitor, dar tu ai tendinta de a tine cont doar de testele care-ti convin.Trebuie sa intelegi ca majoritatea oamenilor care folosesc un calculator high end pot sa caute productivitate in taskuri multithread si nu utilizeaza aplicatii si jocuri slab optimizate pentru multithreading care eventual vor fi depasite de variantele lor mai noi optimizate, de aceea un procesor cu frecventa de 4.5 GHz in single thread v-a bate eventual unul la 3.4 GHz.In jocurile care folosesc DX12 si Vulkan diferenta este in favoarea procesoarelor AMD, asa ca priveste in viitor si incearca sa depasesti fidelitatea de brand sau sa intelegi ca majoritatea aleg un raport pret-putere de calcul mai favorabil si nu au de unde sa arunce cu banii.
Daca ne limitam doar la gaming, i7 7700K ramane cea mai buna varianta de pe piata.
R7 1800X e ok doar pentru cei care au nevoie de multi-core in editari, prelucrari sau vrea sa fie PewDiePie pe youtube. 🙂
Superb scris review-ul, mai ales introducerea si mica lectie de istorie de la inceputurile celor doua companii AMD si Intel.
Felicitari pentru review si la cat mai multe!
E adevarat ca si eu ma asteptam la mai mult tinand cont ca as fi vrut un R7 1700 care e cam la acelasi pret cu 7700K, daca 1800X nu prea reuseste sa se tina dupa 7700K in jocuri, atunci 1700 cu atat mai putin.
Asteptam cu nerabdare acest moment. Ma bucur ca in sfarsit au reusit sa redevina competitivi si imi aduc aminte cu nostalgie de 3700-le de la matose care mi-a oferit cea mai memorabila experienta de overclocking. Odata cu aparitia arhitecturii Core a disparut si interesul meu pentru acest hobby, in conditiile in care am fost nevoiti sa platim extra pentru procesoare deblocate, preturile placilor de baza high end s-au dublat, si ritmul in care cea mai performanta platforma devine “depasita” a scazut semnificativ. Toate aceste lucruri sunt datorate politicii Intel, practicate de cand se stiu. Personal, cum vor aparea modelele mai accesibile voi renunta imediat la platforma haswell. M-am saturat de schimbarea anuala de socket si de sporul de performanta de 10% (pe hartie) de la o generatie la alta….
@vlad roman
Du-te si te culca prietene cu Intelu tau in brate.
Adica Ryzen da de pamant cu 6950K care costa de 3 ori mai mult si pentru tine e pulbere. Pulbere in ochii vostrii de fani numesc eu aberatia aia de I3 cu 2 core-uri la 800 de lei….
Ce versiune de Prime95 ai folosit pentru consum/temperaturi?
Domnilor, o sa va rog sa pastram un limbaj civilizat…
Artanis – 25.11
Superb – am citit cu placere ! Este fix unde-mi doream . Cel mai bun allrounder – la 1600 R7 1700 ma asteapta !
Monstrule,esti tare talentat.Ai pus atat de multa pasiune in acest articol incat mi-a dat o lacrima in timp ce citeam.
Iti doresc toate cele bune
Singurul wow l-am scos la consum,strabatand review-ul.AMD mai eficient decat Intel pentru o performanta/specificatii similare?Ireal!Si nu fierbe.Kaby nu intra in discutie pentru ca.s jumatate de nuclee si joaca in alta liga.Al doilea wow,acolo in Pi-uri,unde abia grohaia.Personal cand am vazut prima stire tot aici despre ce avea sa fie Zen,cu peste un an in urma credeam ca nu se va salta la nivel de Ivy ca IPC,m-am inselat,sa.mi fie rusine.Off:Legat de tinutul F5 apasat,am tot tinut.o dar pentru ca frecvent citesc noaptea, iar serverul e down in multe cazuri,lucru care se intampla de mult timp.Se poate face ceva sa nu mai adoarma?Multumesc.In again:legat de jocuri,as avea o curiozitate catre Monstru,dat fiind faptul ca 1800X e 6900X-ul de la AMD(cam toate-s similare cum RX 480 era 970-ul rosu),e adevarat ca din cauza licentei x86 Ryzenul merge mai prost in jocuri decat colega albastra?Pentru ca daca e asa mi se pare cam mizerabil sa avem penalizari doar ca s.au semnat niste hartoage.Altceva nu vad,IPC-ul era pana acum “scuza”,dar acum e similar.
Later edit:Scuzati incoerenta wow-urilor,oboseala preluase comanda.Chiar sunt foarte curios de raspunsul intrebarii finale,pentru ca observ ca pana si in sinteticele video se merge cap la cap…deci banuaiala mea e ca la gaming n-are nici o treaba cu performanta AMD ci doar cu faptul ca pe performanta scrie AMD!
Later edit:Scuzati incoerenta wow-urilor,oboseala preluase comanda.Chiar sunt foarte curios de raspunsul intrebarii finale,pentru ca observ ca pana si in sinteticele video se merge cap la cap…deci banuaiala mea e ca la gaming n-are nici o treaba cu performanta AMD ci doar cu faptul ca pe performanta scrie AMD!Ceea ce daca se confirma,arata mizerabil!
Raspunsul oficial AMD este asta:
· CPU benchmarking deficits to the competition in certain games at 1080p resolution can be attributed to the development and optimization of the game uniquely to Intel platforms – until now. Even without optimizations in place, Ryzen delivers high, smooth frame rates on all “CPU-bound” games, as well as overall smooth frame rates and great experiences in GPU-bound gaming and VR. With developers taking advantage of Ryzen architecture and the extra cores and threads, we expect benchmarks to only get better, and enable Ryzen excel at next generation gaming experiences as well.
· Game performance will be optimized for Ryzen and continue to improve from at-launch frame rate scores.
Scris cu talent si foarte frumos. Un mare plus pentru lectia de istorie a AMD-ului…damn it! ai reusit sa-mi smulgi o lacrima cand mi-am reamintit de vechiul meu amd-athlon…long live AMD!
Super review, mai ales istoria. M-a cuprins nostalgia vremurilor. Acele vremuri cand aveam o crestere de performanta de minim 150-200% in fiecare an.
In ultimii 6 ani a stagnat tot: AMD nu a venit cu ceva performant, iar Intel s-a lacomit si ne-a vandut aceeasi ciorba reincalzita de la Sandy Bridge (din punct de vedere al performantei). Sper ca Ryzen sa readuca razboiul preturilor si sa vedem iarasi o crestere de minim 30-40% performanta anuala in aceeasi bani.
Intel probabil ca va aduce in zona mainstream i7 6c/12t, iar AMD isi va imbunatati procesul si va urca frecventele spre 4-4.5ghz.
Vrem price war, vrem inovatie si performanta anuala marita indiferent de la cine cumparam procesorul! Iar AMD Ryzen ne ofera posibilitatea asta. Ma mir ca Intel fanboys nu vad acest lucru.
Jos palaria pt ultima pagina (parerea personala) iar finalul este de cinema 🙂 bravo
Socket-ul unic, da, asta trebuia sa aiba si Intel, 15k soket-uri pentru 15k procesoare.
Ryzen cu cele 3 procesoare lansate pe platforma AM4 se afla unde trebuie, puntea lipsa intre 1151 si 2011.
Si da, primul dual channel, primul controler de memorie integrat in procesor, primele cpu-uri pe 64 biti, primul quad core adevarat, (sa nu luam in seama tlb errata..:)))…am avut Phenom X4 9500 2.2 GHz 😛 max stabil @2.75GHz), dual core a fost lansat in aceeasi luna, nu se pune..:P…etc
Urmeaza si Naples…..sper sa fie peste asteptari….\m/
“Ryzen este procesorul bun la toate, care nu exceleaza la nimic”
Pentru ca ai vb. de Ryzen la modul general asa tot la modul general putem spune ca exceleaza la eficienta.
Am vazut cazuri in care R7 1700, un procesor octacore este mai eficient decat procesoare Intel quad core pe 22nm si este sigur mai eficient decat un 7700k OC.
Deci da poti spune ca Ryzen exceleaza la eficienta ceea ce este o reusita colosala pentru AMD.
Abia astept sa vad ce vor scoate pe un 14nm mai matur.
@vlad roman
ce parte n-ai inteles bre din review?? Daca vrei poate te ajuta cineva cu un desen, un grafic de mana, cine stie, poate asa ti-e mai usor sa intelegi. Si apropo Lab501 nu este pt oricine…fara suparare dar trebuie un anumit IQ ca sa intelegi anumite aspecte.
Sincere felicitari pt review Monstru, este absolut fabulos!!
Iar pt fraza de mai jos,un singur cuvant : EPIC !! 🙂
“Iar astazi… pentru multi dintre noi… un prieten vechi s-a intors acasa. Ryze again, old friend, for you have slept long enough… and welcome home!”
Frumos Post Scriptum…si da…Bartonul si toata seria K7 intr-adevar au facut istorie si ne-au invatat multe.
Chiar ma bucur pentru acest procesor si mai ales, sper ca AMD sa devina un adevarat competitor pentru Intel si astfel sa asistam la o explozie de performanta.
Cea mai interesanta parte din review : Post scriptum
Respect !
Felicitari Monstru pentru articol si celor de la AMD pentru noua generație de procesoare…frumos articolul cu adevărat, pasiunea și nostalgia sunt la ele acasă
Din păcate Intel nu are de ce să își facă prea multe probleme. Vor da în prețuri, fiindcă au de unde. Și au de unde să investească intr-o nouă platformă care să fie cu adevărat un punct de cotitură. AMD a încercat din nou să păcălească la prezentare cu teste comparative măsluite că să ascundă slăbiciunile în gaming, acolo unde știau că sunt așteptările cele mai mari. Cum au făcut și cu Polaris. Aș vrea să fac următorul upgrade la Volta, dar încep să cred că meciul cu Nvidia e pierdut la scor. Și chestia cu puterea mai mica e păcăleală, suferă de aceeași problemă cronică a lipsei de eficienta, dacă faci un down-clock la Intel la frecventele Ryzen vei găsi ce e mai eficient. Ce sa mai zicem de Nvidia, care duc procesoarele peste 2GHz, iar Polaris se gâtuie pe la 1,4.
Super faina lectia de istorie! Nota 10!
Imi amintesc cu nostalgie acele vremuri!
Impresionat de raportul performanță/watt.
Felicitari pentru review. Cifrele ca cifre insa ai pus suflet in el si l-a facut referinta intre review-uri.
Legat de jocuri, nimic nu bate optimizarile software, in special de compilare, prin utilizarea instructiunilor specifice. De acum inainte, dezvoltatorii nu mai au nici o scuza in a nu lucra cu cel putin 4 fire de executie, sau in a utiliza instructiuni/modele specifice doar unor platforme in detrimentul celorlalti clienti. Ideal ar fi fost sa nu se limiteze la un numar de procese ci sa implementeze un algoritm dinamic, scalabil la puterea de procesare a masinii pe care se ruleaza. Desi exista modele/algoritmi/biblioteci multi-proces, sunt putini cei care sunt capabili sa iasa din gandirea secventiala si sa implementeze aplicatia intr-un mod multi-processau scalabil la puterea de procesare.
@Monstru Felicitari pt munca depusa dar nu era mai corect sa testezi platfoma Amd fara sa faci comparatie cu Intel deoarce nu au un procesor in jurul pretului recomandat de Amd iar updaturi pt bios si sistemul de operare inca nu au fost lasnsate.
Multumesc pentru aprecieri baieti si pentru mine a fost o calatorie placuta in alte timpuri 🙂
EdiG – 1700X este pozitionat intre 7700K si 6800K, 1800X intre 6800K si 6900K, etc.
Era bine dacă studiați si consumul la R7 1700, star-ul din seria cu 8 nuclee.
1700 va avea review-ul sau separat, acum il testam. Nu l-am avut inainte de NDA din pacate.
Multumesc pt review, Monstru, excelent! Cum iti explici discrepanta intre aparent buna pperformanta in single thread (benchmarks) si perfromanta mai slaba in jocuri? Pare ca cceva il trage inapoi
Se poate pune si un FX83xx in testele de comparatie cu Ryzen 7 1700? Este interesant sa vedem diferenta intre un FX cu 8 nuclee si un Ryzen 7 cu 8 nuclee si SMT (16 fire de executie).
Foarte bun review.
Paca ca AMD nu a reusit decat sa ajunga din urma per total INTEL.
Ideea este in felul urmator (dupa mine):
– vrei jocuri ia I7 (viteza mai buna si NU CRED ca ai nevoie de mai mult de 8 CPU’s cat timp marea majoritate din jocurile de PC sunt portate de pe console care au 8 CPU. Deci pana nu se schimba consolele nu vad de ce ar fii nevoie de mai mult.
– vrei editare, etc (munca pe PC) ia Ryzen (!!! Daca nu ai nevoie de mai nulte PCI lanes, aici este o problema cu numarul mic 24. DOAR X8 PCI 3.0 cu doua placi video !!!)
– faci si una si alta ia Ryzen.
Totusi ma asteptam la mai mult din punct de vedere al performantelor single core. Speram un procesor care nu doar sa ajunga Intel din urma ci si sa-l depaseasca.
Cu toate aceste asteptari pot spune ca in sfarsit acest AMD sa intors in joc si acest lucru este FOARTE bun pentru noi utilizatorii de rand.
Acest CPU imi confirma ca la ora actuala acesta este nivelul maxim de performata care poate fii oferit la un pret bun (si pentru utilizatori si ca castiguri pentru producator).
Cred ca in timp urmatoarele versiuni (2018-2019…) ata AMD cat si INTEL, vor aduce imbunatatiri insa nu la nivel de putere de procesare ci mai mult la chipset.
Bravo AMD pentru revenire dar se putea mai bine, normal un CPU nou ar fii trebuit sa bata la …. INTEL, insa pretul a fost factorul decesiv. NU POTI AVEA TOTUL LA UN PRET FOARTE MIC.
Per total o solutie buna.
Nu mai vorbiti de putere/watt ca sincer prea putini (in Romania) se gandesc la asa ceva cand achizitioneaza un CPU.
Felicitari pentru articol, istorie si mai ales … ultima pagina.
Am citit mai multe articole … ca mai toata lumea … si greu se poate pune o concluzie clara dpdv al performatie pentru ca rezultatle testelor sunt putin diferite, si asta din pricina configuratiei de testare.
Pentru Ryzen testele au fost facute la o fregventa de 3700MHz (cel putin asa reiese din poza).
De ce a fost aleasa acesta fregventa si nu cea de 4000MHz?
Insa indiferent de cate procente este mai performant sau nu fata de INTEL, la capitolul performanata/consum si mai ales performata/pret AMD este mai bun.
Welcome home, AMD!
Costi – frecventa de boost pentru toate nucleele este 3.7GHz. Doar un nucleu urca pana la 4GHz.
Salut.
Desi am fost un cititor lab501 fidel dar pasiv vreme de multi ani, (cititor CHIP si LEVEL de la inceputuri) nu ma pot abtine acum sa nu comentez:
Un review excelent, echidistant, sentimental si … cu sfarsit epic.
Ca sa nu fiu off-topic, cred ca rezultatele vor fi percepute de fiecare prin prisma nevoilor si experientei fiecaruia, dar cel mai important lucru, este ca acum avem de unde alege.
Domnul maestru Monstru a trezit nostalgii din tineretea lipsita de experienta alaturi de AMD si Intel, cand am realizat ca al meu PC facea de rusine aspiratorul sotiei … la zgomot.
Si acum mai pastrez un procesor Athlon64 pe post de breloc.
Review-ul acesta si mai ales PS-ul, mi-au trezit o pofta nebuna de surubarit ca in vremurile de demult, cand pierdeam noptile instaland windows-uri si drivere modate, sperand la ceva mai mult cu bani mai putini.
Am fost si raman fan AMD, refugiat temporar intr-o platforma Haswell 4690K la 4,4 GHz pe aer, sperand ca voi mai prinde un astfel de moment ca cel de azi.
Va urez tuturor spor la surubarit si instalat, indiferent de platforma aleasa, asa cum numai de la cei ca Monstru sau Matose putem invata.
FELICITARI LAB501 !!
RYZE`N SHINE AMD!!
Felicitari pentru review. Iar post scriptumul….colosal.
Offf ce amintiri mi-ai trezit!!
“Ryze again, old friend, for you have slept long enough… and welcome home!”
Nu am avut niciodata procesor AMD, dar sunt total de acord cu asta, pt ca avem nevoie de concurenta. Intel a condus piata prea mult, si asta se vede in fiecare procesor nou aaparut, care e doar o idee mai performant decat cel precedent.
In vremea lui Athlon XP, mi-am luat sistem de gaming complet (monitor flat si boxe included) in 22 de meleoane! Acum, ceva actual, dar echivalent cred ca nu-l iei in 2000 de euro ceea ce e al naibii de trist! La faza cu „ma duce cu gandul la HD4850” nu sunt de acord si sa-ti spun si de ce: am avut 4850 la 2 saptamani de la lansare, cumparat din magazin (ca orice muritor de rind) si a costat 6 milioane pachet retail. Cat costa GTX1070 acum?
Ma bucur ca AMD a revenit in carti, va felicit sincer pentru tot efortul pe care-l faceti, dar inca sunt al naibii de sceptic, ca va influienta in vreun fel pretul de achizitie. Mi-e teama ca se vor plasa exact intre produsele concurete, astfel neavand niciodata concurent direct, implicit fara impact asupra pretului. In fine, vorba orbului „vom trai si vom vedea”!
xplaur – eu nu vorbeam de GTX 1070 ci de AMD Ryzen 7 1070…si ma refeream la impact, nu la pret 🙂
Bravo AMD! Vin zile negre pentru intel.
Pingback: AMD au implinit 50 de ani - La Multi Ani! - lab501
Pingback: Review AMD Ryzen 7 1800X – Welcome back AMD | Stiri IT & C
Pingback: AMD Ryzen Threadripper 3 - Part I - Modele si preturi - lab501
Pingback: AMD Ryzen Threadripper 3 - Part 2 - AMD Ryzen Threadripper 3970X & 3960X Review - lab501
Cele mai recente stiri
GamesCom 2024 – NVIDIA
Scris in 29 August, 2024.
GamesCom 2024 – ASRock ne arata gama de placi Intel Z890
Scris in 22 August, 2024.
GamesCom 2024 – be quiet!
Scris in 22 August, 2024.
GamesCom 2024 – ASRock ne arata gama de placi AMD X870 / X870E
Scris in 22 August, 2024.
GamesCom 2024 – DeepCool
Scris in 22 August, 2024.
Computex 2024 – Sharkoon
Scris in 11 June, 2024.
Computex 2024 – ASRock
Scris in 11 June, 2024.
Computex 2024 – EKWB
Scris in 11 June, 2024.
Computex 2024 – G.Skill
Scris in 11 June, 2024.
Computex 2024 – ID-Cooling
Scris in 11 June, 2024.
Articole Gaming
Alte articole
Syndication
Viziteaza-ne pe Facebook
Urmareste-ne pe Twitter
Vezi ce facem pe YouTube