IoT 2015 – Sakura
Sakura
Vedeti voi, dupa atatea companii cu legaturi directe cu domeniul IT&C trebuia sa ne convingem ca Internet of Things afecteaza si ramuri mai putin… IT ale vietii noastre, asa ca ultima fabrica vizitata a fost cea a firmei Sakura, cel mai mare producator de… centrale termice, hote si aragaze din Taiwan!
Desigur, cei de la Sakura nu detin doar o fabrica, ci mai degraba 5, 3 pe teritoriul Taiwan-ului si 2 in China. Compania isi comercializeaza produsele pe toate continentele in afara de Europa si Africa, dar cu toate acestea exista posibilitatea sa fi utilizat un produs de al lor si in Europa deoarece Sakura produc si in regim OEM/ODM pentru brand-uri cunoscute, cum ar fi Electrolux.
Primele produse inteligente pe care le-am vazut au fost boiler-ele (atat electrice cat si pe gaz) inteligente. Cele mai noi modele ale companiei pot salva profile in functie de cine le utilizeaza, astfel incat in momentul in care un membru sau altul al familiei face baie sau dus apa va fi incalzita la temperatura optima setata de respectiva persoana. Posibilitatile de “customizare” ale temperaturii apei merg si mai departe cu ajutorul telecomenzii waterproof pe care o puteti utiliza fara probleme in timp ce faceti baie pentru a schimba temperatura apei.
Am aruncat apoi o privire asupra celor mai noi modele de plite si hote. Bucataria chinezeasca este foarte diferita de cea europeana, astfel incat pentru anumite feluri de mancare este nevoie de o flacara mult mai puternica, iar cei de la Sakura au rezolvat acest lucru prin utilizarea arzatoarelor duble, cu doua randuri de flacari.
Problema este ca o alta caracteristica a bucatariei chinezesti este fumul produs din abundenta, astfel incat hotele trebuie sa fie mult mai puternice decat in mod normal iar filtrele de grasime trebuie sa fie mult mai eficiente. Cel mai interesant model de hota pe care l-am vazut se va lansa in aceasta toamna si este dotat cu un senzor de temperatura. Pe masura ce temperatura creste, puterea de aspiratie a hotei va creste si ea si vice-versa, pe masura ce temperatura scade hota isi va reduce tirajul pana la 0.
Va veti intreba desigur ce legatura au hotele si aragazele cu IoT. Ei bine, pe langa faptul ca in portofoliul companiei gasim modele inteligente, conectate la internet, cel mai impresionant aspect este cel legat de serviciul clienti. Cu o echipa de 50 de persoane in call center (49 de femei si un barbat) si 150 de tehnicieni de teren, cei de la Sakura acorda o foarte mare importanta atat serviciilor post-achizitie cat si serviciilor pre-achizitie.
Astfel, cu ajutorul unui sistem complet informatizat, consultantii pot ajuta clientii sa aleaga cel mai potrivit model pentru ei, ii pot ajuta sa configureze sau sa puna in folosinta produsul si bineinteles pot trimite tehnicienii direct la fata locului pentru reparatii, totul in baza fiseri fiecarui client/produs.
Comentarii