NVIDIA “The Way It’s Meant to be Played” Event in Montreal

Scris de: , in categoria: Editoriale, in 23 October, 2013.

Ziua a 2-a din cadrul conferintei NVIDIA a sosit, iar astazi se pare ca ne astepta mare surpriza care “va revolutiona industria gaming-ului” dupa spusele reprezentantilor companiei. Conferinta este tinuta de nimeni altul decat de Jen-Hsun Huang, CEO-ul NVIDIA, care incepe in forta cu Gamestream. Aceasta este o tehnologie care permite de exemplu sa ne jucam pe Shield jocurile pe care le avem pe PC folosind un sistem echipat cu o placa Geforce.

Mai mult, putem trece Shield-ul in modul consola si putem vedea jocul pe un ecran de dimensiuni mari (LED, Plasma). Comunicarea se realizeaza Wireless intre PC si Shield si prin cablu HDMI sau Miracast intre Shield si TV. Pentru a functiona Gamestream are nevoie de un PC cu placa video Geforce ce ruleaza Geforce Experience conectat la un router performant (preferabil Gigabit daca dorim 1080p) precum si NVIDIA Shield cu update-ul de firmware facut pentru a suporta Console Mode.

 

_MG_4219

 

O alta noua tehnologie despre care se vorbea de ceva timp si care isi face aparitia azi este Shadowplay. Prin intermediul acesteia putem sa inregistram replay-uri pentru jocurile favorite in timp real, fara pierderi de performanta. Acest lucru este posibil pentru ca aceasta tehnologie foloseste decodorul hardware integrat in GPU-urile Kepler. Mai mult, folosind Geforce Experience putem chiar face streaming in timp real pe Twitch.

 

_MG_4234

_MG_4235

 

Totusi, tehnologia revolutionara de care se tot vorbea se numeste G-Sync. Prin intermediul acesteia se remediaza toate problemele cu care ne confruntam din cauza rate de refresh fixe a monitoarelor (60Hz in mod normal). Prin intermediul modulului G-Sync, placa video va comanda atunci cand monitorul sa realizeze refresh-ul (momentan intre 30Hz si 144Hz). Astfel scapam de lag, stutter si tearing fenomene des intalnite si extrem de deranjante.

La inceputul anului viitor vor aparea pe piata monitoarele G-Sync si nu ar trebui sa coste semnificativ mai mult decat actualele monitoare de gaming. G-Sync va functiona momentan doar prin DisplayPort 1.2 si va fi necesara o placa video din generatia Kepler pentru asta.

 

_MG_4277

_MG_4282

_MG_4319

 

Ziua a 2-a s-a incheiat cu un panel de discutii intre 3 invitati deosebit de speciali care impreuna au revolutionat industria jocurilor video: Tim Sweeney (founder of Epic Games), Johan Andersson (DICE Lead Designer) si John Carmack (co-founder and lead programmer id Software). A fost o discutie extrem de interesanta referitoare la starea industriei de jocuri, incotro ne indreptam, cat mai avem pana ajungem la realitate virtuala si multe altele. Bineinteles nu au putut lipsi si intepaturile adresate lui Johan referitoare la AMD Mantle si daca va folosi de acum numai placi video NVIDIA datorita tehnologiei G-Sync.

Pentru mine cat si pentru majoritatea presei IT momentul culminant a fost la sfarsit cand CEO-ul NVIDIA a ridicat o noua placa video, pe numele ei: Geforce GTX 780Ti. Se va lansa la jumatatea lunii noiembrie si va concura se pare pentru suprematia coroanei cu Radeon R9 290X ce se va lansa maine si cu Geforce TITAN.

 

_MG_4302

_MG_4309

 

Comentarii

11 comentarii la: NVIDIA “The Way It’s Meant to be Played” Event in Montreal

    1. meseriasugt a scris pe:

      Trebuia sa incepi cu ultima poza de pe prima pagina 🙂

    2. DeMons a scris pe:

      “O arhitectura unificata de PhysX folosind GPU-ul. Astfel dezvoltatorii vor putea programa mai usor si jocurile vor deveni mai realiste. FLEX poate unifica elementele de fizica solide si lichide, acest lucru permitand interactiuni naturale intre acestea precum se poate vedea si in imaginile de mai jos.”

      Va mergea doar pe placiile video nvidia? Daca da,bad. Noroc cu Havok.

      G-Sync

      Da.. 100-150euro in plus la monitoare.

    3. Otman a scris pe:

      Ma bucur sa va vad la toate evenimentele importante din domeniu.
      Good job.

    4. Costi a scris pe:

      Pe cine am văzut la Linus în video?! :-“

    5. Lucian a scris pe:

      Frumos articol, felicitări!

    6. Madalin Sabin a scris pe:

      lupta intre nvida si amd devine insfarsit ceva bun si pentru gameri nu o noua mina de aur o placa video devine concurenta mai vizibila

    7. Cristi a scris pe:

      Wow, sa fii martor live cand se scrie storia gamingului nu e de colea. Si in ce companie…Felicitari pentru articol. Cam soft, nu supara pe nimeni. De ce? 🙂

    8. Tib a scris pe:

      @Costi, tocmai vroiam sa zic acelasi lucru :D. Lab501 FTW :D. http://youtu.be/7htgmE49QRA?t=11m20s

    9. Monstru a scris pe:

      Cristi – ce ar trebui sa supere pe cine? Ca mie imi scapa…

    10. De cateva zile bune eu ma cert cu caculatorul pentru ca nu are patru nuclee, aveti idee cat costa cel mai ieftin calculator ce poate suporta acesta performanta?
      Din cate am vazut cele cu i7 au patru nuclee, gresesc?

    11. CatalinC a scris pe:

      Am mai citit si pe celelalte site`uri despre eventul Nvidia . Personal consider ca John a fost “vandut” un pic cu G-sync si Mantle .

      – G-Sync imbunatateste jitter`ul si artefactele daca compul tau nu merge cu minim 60 fps . O tehnologie foarte buna , daca implementarea nu ar costa o tona de bani si s-ar face software . Ce se intampla insa cand ai ultimul I5 si placa high end . Eu personal pe o singura placa video nu am vazut artefacte suparatoare , si nici nu am avut probleme cu driverele ( atat AMD cat si Nvidia )

      – Mantle este un API low level care imbunatateste pana la 6x performanta . Acuma nu stiu cum sa zic , insa eu zic ca o imbunatatire in performanta = imbunatatiri de texturi / efecte / continut mai mare de content , lume mai mare . Nu exista motiv contra tehnologiei , totusi domnu John a zis ca e de “importanta scazuta “. Total sellout pentru Nvidia care se zgarie acuma .

    Lasa-ne un comentariu: