Review AMD Ryzen 5 1600X & AMD Ryzen 5 1500X

Scris de: , in categoria: Featured Articles, Procesoare & Chipseturi, in 11 April, 2017.

Adobe Photoshop CC 2017

 

 

Adobe Photoshop nu poate lipsi din suita noastra de aplicatii real-life, fiind probabil cel mai folosit program de editare foto, atat in mediul profesional, cat si de catre home-useri. Pentru a masura performanta procesoarelor testate astazi, am utilizat o fotografie in format TIFF, cu o rezolutie de 3720 x 3796, dimensiunea fisierului fiind de 40MB. Am aplicat filtrul Radial Blur, folosind setarile “Amount – 100%”, “Blur Method – Spin” si “Quality – Best”. Apoi, am aplicat filtrul Extrude, folosind setarile implicite. Pentru a elimina impactul unitatii de stocare folosite (chiar daca acesta este totusi un SSD), dupa aplicarea filtrului am folosit comenzile “Undo” si “Apply Last Filter” si am cronometrat durata necesara efectuarii operatiunii. Rezultatul din tabel este suma dintre timpul necesar aplicarii filtrului Blur si timpul necesar aplicarii filtrului Extrude.

In Photoshop rezultatele sunt mult mai apropiate, astfel Ryzen 5 1500X obtine un rezultat mai slab cu o secunda in fata lui 7600K, insa il intrece tot cu o secunda in conditii de overclocking, apropiindu-se de 7700K. Tot o secunda este si diferenta intre acesta si 1600X, in avantajul celor de la Intel.

 

 

Comentarii

11 comentarii la: Review AMD Ryzen 5 1600X & AMD Ryzen 5 1500X

  1. bregelion a scris pe:

    AMD, jos palaria!

  2. sabiaculuneta a scris pe:

    frumoasa treaaba!
    – e posibil sa apara si posibilitatea deblocarii ca la phenomuri din 2 sau 3 in 4 nuclee ?
    – cred ca mergea si in i5 pus pe grafice, pentru o orientare mai buna.
    E bun mititelu de 1500x cred ca o sa inlocuiasca un batran 8320@4400 cu success.

  3. Monstru Post author a scris pe:

    avem in grafice si i5 si i3…

  4. sabiaculuneta a scris pe:

    mea culpa!
    -peste tot unde e scris 7600K am asimilat cu 6700 🙂 – varsta
    -performanta lui 7350K in joace e oarecum suparatoare pentru 1500x :(, pe ala l-am vazut correct!

  5. hizo a scris pe:

    Felicitari pt articol, felicitari AMD pt revenire!
    Concurenta-i relansata si pe segmentul asta de piata, asteptam ascutirea luptei de clasa, transpusa in finetzuri de stil si, de ce nu, in reduceri de preturi.
    Pe alt segment, Intelul prin Pentiumul 4560 a aratat ca se poate…

  6. Paul a scris pe:

    Of, of si prapaditu de i3 overcklocat e mai bun decat un 1600x sau chiar 1700 in jocuri….

  7. Monstru Post author a scris pe:

    Vezi totusi ca prapaditul ala e overclockat la 4.5GHz si costa 800 RON, nu este orice i3 🙂

  8. Paul a scris pe:

    Si totusi chiar si la 800ron si 4,5ghz un dual core bate sau e la egalitate cu un hexacore sau octacore (1700) new gen, in jocuri, deci of of Amd….

  9. Bogdan a scris pe:

    Din ce vad eu, acel “prapadit” de i3 ii cam sufla in ceafa si i5-ului ba chiar si i7-lui in jocuri, deci despre ce vorbim?? Stii ce inteleg eu din toata chestia asta? Ca dezvoltatorii de jocuri si-au batut joc de noi ani la randul, daca un dual core cu 4 fire de executie a ajuns sa fie “aproape” la fel de performant ca un quad core cu 8 fire de executie. Deci ce rost are sa comparam o masina de 60 de cai cu una de 600 daca oricum suntem limitati la 60 de km\h? Sa speram totusi ca de aici incolo vom vedea tot mai des jocuri care sa beneficieze tot mai mult di mai eficient de forta de procesoare de care dau dovada procesoarele din ziua de azi.

  10. Paul a scris pe:

    Cred ca prin lansarea Ryzen, Amd a vrut sa forteze oarecum dezvoltatorii sa produca jocuri ce folosesc multe threaduri decat sa incerce sa bata Intel la ce sunt ei buni, adica ipc si frecventa.
    Dar deja procesoarele multithread sunt demult pe piata si nu pare ca s-au facut progrese mari in folosirea eficienta a tuturor threadurilor, mai ales in jocuri.
    Probabil pt dezvoltatori e destul de complicat si ineficient sa faca o aplicatie, un joc, in care fiecare nucleu sau thread al procesorului sa prelucreze in acelasi timp si in full load parti diferite ale codului.

  11. Yanis Bot a scris pe:

    Incercati voi sa dezvoltati un joc AAA intrun limbaj ca C++ (tehnologie veche de 50 ani, folosita de toti producatorii, construita fara multithreading in minte) care sa permita paralelism agresiv fara sa iti faca crash jocu din 5 in 5 minute. E foarte greu sa programezi in paralel ceva low-level ca si un motor grafic.

Lasa-ne un comentariu: