Review AMD Ryzen 5 1600X & AMD Ryzen 5 1500X

Scris de: , in categoria: Featured Articles, Procesoare & Chipseturi, in 11 April, 2017.

Platforma de test

 

 

Intel Core i3 7350K, Core i5 7600K, Core i7 7700K

Intel Core i7 6800K, 6900K, 6950X

AMD Ryzen 5 1500X, 1600X

AMD Ryzen 7 1700, 1700X, 1800X

MotherboardAORUS Z270X Gaming 9GIGABYTE X99 Ultra GamingAORUS X370 Gaming 5
RAMGSkill TridentZ 16GB DDR4-3200 CL16
CoolingNoctua NH-D15
HDDHyperX Savage 480GB
PSUSeasonic P1200
CaseHSPC Top Deck Station
Room temp28 oC
OSWindows 10 Pro x64
Placa videoZotac GTX 1080 AMP Extreme
DriverForceware 375.70 WHQL
Frecventa memorieDDR4 3200
Latente16-16-16-38 2T

 

Pachetul propus de AMD pentru testarea lui Ryzen 5 arata bine si daca adaugam acolo un SSD, o sursa, o placa video si o carcasa avem un sistem complet. Cu toate acestea, pentru a putea compara rezultatele obtinute pana acum, noi am utilizat aceeasi platforma de teste utilizata si in cazul lansarii Ryzen 7. Pentru Intel Core i3 7350K, Intel Core i5 7600K si Intel Core i7 7700K am utilizat placa de baza GIGABYTE Z270 Gaming 9, in timp ce Intel Core i7 6800K, 6900K si 6950X au fost testate pe GIGABYTE X99 Ultra Gaming.

AMD Ryzen 7 1800X, Ryzen 7 1700X, Ryzen 7 1700, Ryzen 5 1600X si Ryzen 5 1500X au fost testat pe AORUS X370 Gaming 5. Pentru toate procesoarele am utilizat ultima versiune de BIOS a placii de baza disponibila pe site-ul producatorului. Asta inseamna ca in cazul procesoarelor din seria Ryzen 5 am utilizat un BIOS care incorporeaza cea mai noua versiune AGESA, mai precis 1.0.0.4.

Am folosit acelasi kit de memorii GSkill TridentZ 16GB DDR4-3200 CL16 pentru toate platformele, cu mentiunea ca pentru platforma X99 am utilizat versiunea alcatuita din 4 stick-uri a cate 4GB pentru a testa in quad-channel. Toate procesoarele au fost racite cu ajutorul unui cooler Noctua NH-D15, dotat cu ventilatorul din fabrica, platforma fiind alimentata de o sursa Seasonic P1200.

Am folosit cea mai performanta implementare de GTX 1080 pe care o aveam in laborator, mai precis Zotac GTX 1080 AMP Extreme, impreuna cu driverul Forceware 375.70 WHQL, iar sistemul de operare a fost instalat pe un SSD HyperX Savage 480GB. Daca tot am amintit de sistemul de operare, la fel ca si in cazul placilor video am trecut la Windows 10 Pro x64, cu toate update-urile la zi. Folosim doar sisteme de operare, benchmark-uri si jocuri cu licenta, aduse la zi din punct de vedere al update-urilor.

Sistemul a fost testat in aer liber, pe masa de teste HSPC Top Deck Station, in conditiile in care temperatura mediului ambient s-a situat in jurul valorii de 28 oC. Metodologia specifica fiecarui test va fi detaliata, acolo unde este cazul, in capitolul corespunzator testului respectiv. Ca intotdeuna, am incercat sa obtinem un set complet de teste, care sa raspunda intrebarilor unei game cat mai vaste de cititori. Astfel, avem atat teste sintetice, cat si aplicatii reale, precum si o serie de benchmark-uri dedicate overclockerilor.

Avem in test si aplicatii single-threaded si aplicatii multi-threaded, aplicatii pe care le folosesc milioane de utilizatori din intreaga lume pe PC-ul personal (de exemplu IrfanView), dar si aplicatii destinate cu precadere mediului profesional (3D Studio MAX), jocuri care s-au impus ca si mediu de testare de ceva vreme, dar si unele dintre cele mai noi aparitii ale momentului, toate acestea pentru a va ajuta sa va formati o imagine cat mai completa asupra produselor despre care discutam astazi, prin prisma nevoilor voastre specifice.
 
Prime-Stock

stock

PLatforma

Comentarii

11 comentarii la: Review AMD Ryzen 5 1600X & AMD Ryzen 5 1500X

  1. bregelion a scris pe:

    AMD, jos palaria!

  2. sabiaculuneta a scris pe:

    frumoasa treaaba!
    – e posibil sa apara si posibilitatea deblocarii ca la phenomuri din 2 sau 3 in 4 nuclee ?
    – cred ca mergea si in i5 pus pe grafice, pentru o orientare mai buna.
    E bun mititelu de 1500x cred ca o sa inlocuiasca un batran 8320@4400 cu success.

  3. Monstru Post author a scris pe:

    avem in grafice si i5 si i3…

  4. sabiaculuneta a scris pe:

    mea culpa!
    -peste tot unde e scris 7600K am asimilat cu 6700 🙂 – varsta
    -performanta lui 7350K in joace e oarecum suparatoare pentru 1500x :(, pe ala l-am vazut correct!

  5. hizo a scris pe:

    Felicitari pt articol, felicitari AMD pt revenire!
    Concurenta-i relansata si pe segmentul asta de piata, asteptam ascutirea luptei de clasa, transpusa in finetzuri de stil si, de ce nu, in reduceri de preturi.
    Pe alt segment, Intelul prin Pentiumul 4560 a aratat ca se poate…

  6. Paul a scris pe:

    Of, of si prapaditu de i3 overcklocat e mai bun decat un 1600x sau chiar 1700 in jocuri….

  7. Monstru Post author a scris pe:

    Vezi totusi ca prapaditul ala e overclockat la 4.5GHz si costa 800 RON, nu este orice i3 🙂

  8. Paul a scris pe:

    Si totusi chiar si la 800ron si 4,5ghz un dual core bate sau e la egalitate cu un hexacore sau octacore (1700) new gen, in jocuri, deci of of Amd….

  9. Bogdan a scris pe:

    Din ce vad eu, acel “prapadit” de i3 ii cam sufla in ceafa si i5-ului ba chiar si i7-lui in jocuri, deci despre ce vorbim?? Stii ce inteleg eu din toata chestia asta? Ca dezvoltatorii de jocuri si-au batut joc de noi ani la randul, daca un dual core cu 4 fire de executie a ajuns sa fie “aproape” la fel de performant ca un quad core cu 8 fire de executie. Deci ce rost are sa comparam o masina de 60 de cai cu una de 600 daca oricum suntem limitati la 60 de km\h? Sa speram totusi ca de aici incolo vom vedea tot mai des jocuri care sa beneficieze tot mai mult di mai eficient de forta de procesoare de care dau dovada procesoarele din ziua de azi.

  10. Paul a scris pe:

    Cred ca prin lansarea Ryzen, Amd a vrut sa forteze oarecum dezvoltatorii sa produca jocuri ce folosesc multe threaduri decat sa incerce sa bata Intel la ce sunt ei buni, adica ipc si frecventa.
    Dar deja procesoarele multithread sunt demult pe piata si nu pare ca s-au facut progrese mari in folosirea eficienta a tuturor threadurilor, mai ales in jocuri.
    Probabil pt dezvoltatori e destul de complicat si ineficient sa faca o aplicatie, un joc, in care fiecare nucleu sau thread al procesorului sa prelucreze in acelasi timp si in full load parti diferite ale codului.

  11. Yanis Bot a scris pe:

    Incercati voi sa dezvoltati un joc AAA intrun limbaj ca C++ (tehnologie veche de 50 ani, folosita de toti producatorii, construita fara multithreading in minte) care sa permita paralelism agresiv fara sa iti faca crash jocu din 5 in 5 minute. E foarte greu sa programezi in paralel ceva low-level ca si un motor grafic.

Lasa-ne un comentariu: