TEST – Chipset-uri pentru Conroe
Testare
Scopul testului a fost descoperirea celui mai rapid chipset, intr-o suita cat mai larga de aplicatii. Nu am testat performantele maxime atinse cu ajutorul overclocking-ului, la fel cum nu am testat nici performantele stock cu setari default. Am ales anumite setari pe care am considerat ca orice placa de baza ar trebui sa le suporte, si am testat toate placile in conditii identice, folosind aceleasi componente, acelasi sistem de operare, aceleasi drivere si aceleasi setari, exceptie facand cazurile in care placa de baza nu a suportat setarile stabilite sau in cazul in care setarile difera de la un chipset la altul (latentele memoriilor pentru 680i sau 610i fata de latentele ce pot fi setate in cazul chipset-urilor Intel de exemplu).
Sistemul de test
Intel Core 2 Duo E6600 333×9 – 3Ghz
2x1Gb Crucial Ballistix PC8500 DDR2 1000 4-4-4-12 – in cazul chipset-urilor X1250 si nforce 610i am folosit 800 4-4-4-12, datorita faptului ca placile de baza nu au putut functiona cu setarile implicite folosite in acest test.
PowerColor Radeon X1950Pro 575Mhz / 1200Mhz
Seagate 7200.10 250Gb Sata II 16Mb buffer
Scythe Ninja
Antec Earth Watts 500
Metodologie
Am folosit sistemul de operare Windows XP Pro SP2 usor optimizat (inchis procese inutile, in general cele legate de retea, internet, remote activities, etc), instalat dupa o imagine salvata pe un DVD.
Pentru fiecare placa de baza am instalat driverii corespunzatori, driver-ul pentru placa video fiind acelasi pentru toate testele. Am folosit DirectX 9.0c August 2007 pentru toate testele.
Sublatentele au fost setate cu ajutorul utilitarului MemSet 3.3, ele fiind identice pentru toate placile atata timp cat acest lucru a fost posibil. Pentru toate testele (exceptand cele in care am urmarit impactul latentelor in SuperPi) am folosit aceleasi frecvente, si anume 333×9 pentru CPU respectiv 1000 4-4-4-12 pentru memorii.
Am testat folosind urmatoarele aplicatii si jocuri:
3DMark 2001 – Default
3DMark 2001 – 640×480 cu toate setarile pe minim
3DMark 2006 – Default
3DMark 2006 – 640×480 cu toate setarile pe minim
Crysis – 1024×768 cu toate setarile pe maxim
Crysis – 800×600 cu toate setarile pe minim
FEAR – 1024×768 cu toate setarile pe maxim
FEAR – 640×480 cu toate setarile pe minim
Lost Planet – 1024×768 cu toate setarile pe maxim
Lost Planet – 640×480 cu toate setarile pe minim
Everest 4.0 Ultimate Edition
-Memory Copy
-Memory Latency
-Memory Read
-Memory Write
-CPU PhotoWorxx
-FPU SinJulia
Sisoft Sandra 2007 Engineering Edition
-CPU Arithmetic
-CPU Cache Bandwith
-CPU Multicore Efficiency
-CPU Multimedia
-Memory Bandwith
-Memory Latency
SuperPI 1M
SuperPrime 5E7
Wprime 32MB
Nuclearus
PiFast
Metabench
Cinebench R10
WinRAR
Conversie DivX folosind DivX Converter si un fisier Vob de ~50Mb
HD Tach
Pentru a observa modul in care fiecare chipset / implementare lucreaza in functie de latentele memoriei am folosit alte setari, si anume 320×9, 1:1, pentru a fi sigur ca oricare dintre placile de baza din test poate suporta CAS 3. Astfel, pastrand acelasi FSB si raport FSB/memorii am schimbat doar latentele si am rulat Super PI 1M.
SuperPI 1M CL 3-3-3-9
SuperPI 1M CL 4-4-4-12
SuperPI 1M CL 5-4-4-12
SuperPI 1M CL 5-5-5-12
Fiecare test a fost rulat de 3 ori (exceptand SuperPi unde am rulat pana am obtinut cel mai bun timp) si am notat cel mai bun scor obtinut astfel.
Comentarii
Niciun comentariu la: TEST – Chipset-uri pentru Conroe
Pingback: LAB501 & Nvidia RTXmas Build - Part I - It's all about the RTX - lab501