Review – diskAshur2-SSD

Scris de: , in categoria: Memorii & Stocare, in 27 December, 2018.

diskAshur2

Fiind un site care se ocupa de review-uri, intotdeuna pentru noi sistemul de referinta a avut o importanta deosebita. In fond, nu poti compara nimic fara sa te raportezi la un sistem de referinta… concept pe care cred ca l-am invatat la ora de fizica, in clasa a 6-a. Ceea ce nu am invatat atunci a fost faptul ca acest principiu se aplica unei multitudini de concepte, catre transcende dincolo de produse sau obiecte. Pe scurt, chiar si banii sau metalele pretioase au o anumita valoare tocmai datorita unui sistem de referinta care defineste acest lucru.

Nu ma credeti? Daca am avea la dispozitie o masina a timpului si am putea sa ne intoarcem in urma cu zeci de mii de ani, am observa ca aurul nu are nici o valoare. Cel putin nu pana aceasta i-a fost descoperita si atribuita. La fel, o simpla calatorie in timp in urma cu 2-300 de ani ne-ar putea demonstra faptul ca bancontele utilizate astazi de noi nu au nici un fel de valoare. Nu in sistemul de referinta al acelor timpuri.

Pastrand proportiile, tot de sistemul de referinta depinde si valoarea unor bunuri ceva mai greu de cuantificat, cum ar fi informatiile. Iar informatia nu este un bun de azi, de ieri, ci chiar din aceleasi timpuri in care aurul a devenit valoros, adica din cele mai vechi timpuri. Informatiile au castigat razboaie si au schimbat regi… informatiile au modelat umanitatea asa cum o cunoastem astazi. Gasim suficiente exemple in istorie in acest sens.

Dar parca niciodata informatiile nu au avut o importanta mai mare ca in zilele noastre si parca niciodata informatiile unui segment coplesitor al populatiei nu au fost mai accesibile si mai expuse ca in zilele noastre. Vedeti voi, chiar daca nu sunteti persoana publica sau nu aveti nimic de ascuns, informatiile pe care le partajati, uneori fara sa va dati seama, in retelele de socializare reprezinta un bun pentru cineva.

Plecand de la adaptarea mesajului publicitar pentru a se potrivi gusturilor noastre si pana la extrapolarea datelor statistice pentru a servi unei multitudini de scopuri, ne aflam intr-un moment in care comunicam benevol un numar urias de date unor terte parti, iar valoarea pe care acestea o pot avea pentru cei interesati aduce un pericol in plus, cel al raufacatorilor care ar face orice pentru a avea acces la datele noastre.

Si daca in linii mari, in cele mai multe cazuri tipul de bere preferata, echipa de fotbal favorita, filmele la care ne uitam, muzica pe care o ascultam sau localurile pe care le frecventam nu sunt informatii importante pentru noi, exista totusi si date care ar trebui sa ramana private. Fotografii, documente, proiecte in desfasurare, fiecare se poate gandi cel putin la un tip de fisier pe care doreste din varii motive sa il pastreze doar pentru el.

Si asta se aplica persoanelor private. Pentru ca daca discutam despre companii si daca discutam despre GDPR, lucrurile capata rapid o cu totul alta conotatie si indiferent daca datele vi se par private sau nu, in cadrul unei companii sunteti obligati sa va asigurati ca raman asa.

Motiv pentru care, de cativa ani am inceput sa discutam despre medii de stocare criptate. De la Kingston Data Traveler 2000, testat in urma cu 2 ani si pana la Kingston IronKey D300, despre care va povesteam anul trecut, acest tip de dispozitive au inceput sa isi faca aparitia atat pe piata, cat si in paginile noastre.

Evident, pana acum am discutat despre produse Kingston, deoarece acestia se numara printre primele companii care au oferit asa ceva si care au pus accent pe acest segment de piata. Asta nu inseamna insa ca nu exista alti producatori, prin urmare astazi ne-am gandit sa va povestim despre diskAshur2-SSD, un produs care are avantajul ca, pe langa nivelul de securitate, poate oferi si capacitati foarte ridicate (intre 128GB si 4TB).