Review AMD Ryzen 5 1600X & AMD Ryzen 5 1500X

Scris de: , in categoria: Featured Articles, Procesoare & Chipseturi, in 11 April, 2017.

AMD Ryzen 5

 
Buna ziua doamnelor si domnilor, bine ati venit alaturi de noi pentru a urmari un nou episod din saga Ryzen, cel mai popular foileton IT hardware al momentului. Dupa cum va aduceti probabil aminte, ne-am bucurat cu totii de revenirea celor de la AMD pe piata procesoarelor, am analizat intreaga gama Ryzen 7, precum si performanta in jocuri, iar apoi am disecat asa cum se cuvine overclocking-ul si performanta memoriilor. Cu alte cuvinte, am incercat sa va oferim toate informatiile de care aveti nevoie despre Ryzen 7.

Asa cum era de asteptat, AMD continua seria lansarilor cu familia Ryzen 5, adica modele cu 4 si 6 nuclee, potrivite pentru cei care nu au la indemana un buget generos. Desigur, acest lucru nu mai reprezinta un secret pentru pasionati, informatii despre cele 4 modele lansate astazi fiind disponibile deja de ceva timp. Noi am primit la teste modelul AMD Ryzen 5 1500X, un quad-core cu 8 fire de executie si un TDP de 65W, alaturi de AMD Ryzen 5 1600X, un hexa-core cu 12 fire de executie si un TDP de 95W.

In articolul de astazi vom trece ambele modele prin toata suita noastra de teste si vom vedea cum arata piata de procesoare in segmentul 800-8000 RON la inceputul lui 2017. Mai mult decat atat, am inclus in articol si o serie de fotografii cu pachetul primit la teste, cu alte cuvinte cu recomandarile celor de la AMD pentru ce tip de placa de baza sau memorii se potrivesc de minune cu cele doua modele Ryzen 5 pe care le analizam astazi. Sa trecem la treaba!

 

Comentarii

11 comentarii la: Review AMD Ryzen 5 1600X & AMD Ryzen 5 1500X

  1. bregelion a scris pe:

    AMD, jos palaria!

  2. sabiaculuneta a scris pe:

    frumoasa treaaba!
    – e posibil sa apara si posibilitatea deblocarii ca la phenomuri din 2 sau 3 in 4 nuclee ?
    – cred ca mergea si in i5 pus pe grafice, pentru o orientare mai buna.
    E bun mititelu de 1500x cred ca o sa inlocuiasca un batran 8320@4400 cu success.

  3. Monstru Post author a scris pe:

    avem in grafice si i5 si i3…

  4. sabiaculuneta a scris pe:

    mea culpa!
    -peste tot unde e scris 7600K am asimilat cu 6700 🙂 – varsta
    -performanta lui 7350K in joace e oarecum suparatoare pentru 1500x :(, pe ala l-am vazut correct!

  5. hizo a scris pe:

    Felicitari pt articol, felicitari AMD pt revenire!
    Concurenta-i relansata si pe segmentul asta de piata, asteptam ascutirea luptei de clasa, transpusa in finetzuri de stil si, de ce nu, in reduceri de preturi.
    Pe alt segment, Intelul prin Pentiumul 4560 a aratat ca se poate…

  6. Paul a scris pe:

    Of, of si prapaditu de i3 overcklocat e mai bun decat un 1600x sau chiar 1700 in jocuri….

  7. Monstru Post author a scris pe:

    Vezi totusi ca prapaditul ala e overclockat la 4.5GHz si costa 800 RON, nu este orice i3 🙂

  8. Paul a scris pe:

    Si totusi chiar si la 800ron si 4,5ghz un dual core bate sau e la egalitate cu un hexacore sau octacore (1700) new gen, in jocuri, deci of of Amd….

  9. Bogdan a scris pe:

    Din ce vad eu, acel “prapadit” de i3 ii cam sufla in ceafa si i5-ului ba chiar si i7-lui in jocuri, deci despre ce vorbim?? Stii ce inteleg eu din toata chestia asta? Ca dezvoltatorii de jocuri si-au batut joc de noi ani la randul, daca un dual core cu 4 fire de executie a ajuns sa fie “aproape” la fel de performant ca un quad core cu 8 fire de executie. Deci ce rost are sa comparam o masina de 60 de cai cu una de 600 daca oricum suntem limitati la 60 de km\h? Sa speram totusi ca de aici incolo vom vedea tot mai des jocuri care sa beneficieze tot mai mult di mai eficient de forta de procesoare de care dau dovada procesoarele din ziua de azi.

  10. Paul a scris pe:

    Cred ca prin lansarea Ryzen, Amd a vrut sa forteze oarecum dezvoltatorii sa produca jocuri ce folosesc multe threaduri decat sa incerce sa bata Intel la ce sunt ei buni, adica ipc si frecventa.
    Dar deja procesoarele multithread sunt demult pe piata si nu pare ca s-au facut progrese mari in folosirea eficienta a tuturor threadurilor, mai ales in jocuri.
    Probabil pt dezvoltatori e destul de complicat si ineficient sa faca o aplicatie, un joc, in care fiecare nucleu sau thread al procesorului sa prelucreze in acelasi timp si in full load parti diferite ale codului.

  11. Yanis Bot a scris pe:

    Incercati voi sa dezvoltati un joc AAA intrun limbaj ca C++ (tehnologie veche de 50 ani, folosita de toti producatorii, construita fara multithreading in minte) care sa permita paralelism agresiv fara sa iti faca crash jocu din 5 in 5 minute. E foarte greu sa programezi in paralel ceva low-level ca si un motor grafic.

Lasa-ne un comentariu: