Review – Nvidia GeForce RTX 3090Ti Founders Edition

Scris de: , in categoria: Featured Articles, Placi video, in 19 July, 2022.

Aplicatii

Ah, credeati ca incepem cu jocuri? Stati putin, discutam despre o placa video de peste 2000 Euro – cred ca exista si alte aspecte in afara de gaming care conteaza, nu-i asa? Iar unul dintre aspectele unde RTX 3090 si implicit RTX 3090Ti ies in evidenta este cantitatea de memorie RAM, respectiv veleitatile de workstation pe care acest lucru le implica. Drept urmare, nu este pentru prima oara cand testam placi grafice din seria RTX in aplicatii dedicate artistilor digitali. Am testat RTX 3090 chiar in momentul lansarii, apoi l-am testat intr-un sistem dedicat, ba chiar am testat si o serie de notebook-uri Nvidia Studio, din gama Lenovo Creator.

Desigur, a trecut ceva timp de atunci, iar intre timp au aparut noi driveri Nvidia Studio, precum si noi versiuni ale utilitarelor folosite pentru teste, adica Blender, Davinci Resolve, vRAY sau Octane Render. Astfel, am rulat din nou testele, utilizand scene personalizate pentru primul test din Blender, respectiv pentru testele realizate in Davinci. Desigur, fiecare dintre voi poate verifica performanta sistemului sau si cum se compara acesta cu monstruozitatea denumita Nvidia GeForce RTX 3090Ti Founders Edition, utilizand scena BMW din Blender, respectiv benchmark-urile incluse in Octane si vRAY, procedeul fiind rapid si destul de simplu.

Iar concluzia la care am ajuns, ca de altfel de fiecare data cand am testat RTX 3090 in astfel de aplicatii, este faptul ca un RTX 3090 Ti, impreuna cu ultima versiune de driver Nvidia Studio, reprezinta cea mai performanta solutie atat pentru gaming, cat si pentru editare video, randare sau modelare, cel putin in cazul utilizatorilor casnici. Sau mai bine zis, ar fi pacat sa cumperi un astfel de monstru si sa nu il pui putin si la treaba!