Lucid HydraLogix 200 – Anything is possible

Scris de: , in categoria: Placi de baza, in 22 November, 2010.

Tehnologia HydraLogix a celor de la Lucid nu mai este demult o noutate, prima placa compatibila aparand la inceputul acestui an; MSI Big-Bang Fuzion este numele acestei placi cu care ne-am jucat si noi la acel moment, dar nu am fost impresionati de sporurile de performanta obtinute. Motivul presupus au fost driverele care ne-au creat numai probleme si limitari, impiedicand tehnologia inovatoare a celor de la Lucid sa functioneze la capacitatea sa maxima.

Am considerat totusi perioada de aproape 1 an scursa de atunci suficienta pentru elaborarea unor drivere mature si am hotarat sa mai acordam o sansa tehnologiei HydraLogix. Mai mult decat atat, Big-Bang Fuzion nu mai este singura placa de baza care integreaza chipul Hydra, MSI 870A-Fuzion, MSI P55A-Fuzion si ASUS Crosshair IV Extreme intrand si ele in grupul placilor de baza compatibile.

Pentru a intelege mai bine cum functioneaza tehnologia celor de la Lucid trebuie sa intelegem arhitectura unui GPU actual:

.

.

Geometry Processor (Geometry Shader): se ocupa cu procesarea poligoanelor dar si cu asezarea lor in scena, distorsiunile de perspectiva sau cu eliminarea partiala a poligoanelor ascunse. La iesire avem o matrice de poligoane, cu mentiunea ca poligoanele ascunse in spatele altora sunt eliminate. Dupa functia pe care o ocupa in arhitectura, putem denumi aceasta parte ca fiind “arhitectul“.

Pixel Processor (Pixel Shader): se ocupa cu umplerea fiecarui pixel dandu-i acestuia textura, iluminarea sau variatiile de culoare necesare. Dupa functia pe care o joaca, putem denumi acesta parte componenta a GPU-ului ca fiind  “artistul“.

Rezultatul celor doua procesoare este stocat intr-un buffer temporar (Frame Buffer) si trimis apoi catre monitor. Procesul secvential de afisare al imaginii poate fi incetinit (sacadare a imaginii) de anumite gatuiri aparute pe traseu. Acest lucru se poate intampla atunci cand “arhitectul” are foarte multe obiecte in miscare sau trebuie sa aseze constant obiecte noi sau cand “artistul” trebuie sa prelucreze foarte multi pixeli cum ar fi in imaginile cu rezolutie foarte mare si cu Anti-Aliasing activat. De asemenea, mai pot aparea pierderi de performanta daca lucram cu texturi foarte mari si nu avem suficienta memorie video sau avem dar este prea lenta.

Pentru a permite rezolvarea acestei probleme si implicit scalarea performantei este nevoie de aplicarea de algoritmi de paralelizare. O scalare constanta de performanta se poate obtine doar daca folosim metode diferite de paralelizare in functie de aplicatia (jocul) rulat.

Comentarii

14 comentarii la: Lucid HydraLogix 200 – Anything is possible

  1. hm… se pare ca duce bine bine placa asta 🙂

  2. Aceste articole parca sunt dintr-o revista de specilitate IT.Citesc fiecare articol cu placere si imi dau seama ca am foarte multe de invatat.

  3. Doru a scris pe:

    Hehe, se pare ca acest cip (!= chip :P) e la fel cu o hidra, ii mai tai o placa (capatana), merge mai bine, e mai puternica, mai tai una, merge si mai bine 🙂 Unde-i Fat Frumos cand ai nevoie de el?

  4. endluzerul a scris pe:

    18 scenarii hardware x 13 benchmark-uri…un adevarat maraton in spiritul Lab501!

    Felicitari Matose! It’s almost beyond possible! 🙂 Great effort!

  5. Smecherie! O placa foarte fiabila… era interesant sa afisezi si o estimare a pretului.. oricum treaba buna si succes in continuare..

  6. Ca intodeauna ai un articol interesant si bine documentat!

  7. chiar e tare faza, mi-as dorii si eu o piesa ca asta …

  8. Deci, chiar e uimitor… ma gandesc ca si pretul e pe masura;))

  9. hm… suna interesant, insa nu stiu daca merita avand in vedere capacitatea ei si pretul:|

  10. Foarte tare smecheria!Dar ce pret are?

  11. hai ca suna bine ! acum depinde si daca avem buzunarul destul de adanc si cu ceva in el ca sa ne permitem 😉

  12. edy12006 a scris pe:

    Explicati-mi si mie, va rog:

    Daca ai doua procesoare pe o placa de baza, care insumate sa zicem ca au 3.6 gh, e tot una ca atunci cand ai 1 dual core de 3.6?

  13. matose Post author a scris pe:

    La un procesor dual-core de 3.6GHz ambele nuclee functioneaza la 3.6GHz. Daca ai doua procesoare pe o placa de baza si suma lor este 3.6GHz atunci ai echivalentul unui procesor dual-core cu frecventa de 1.8GHz.

  14. daniburcea85 a scris pe:

    Imi place cum suna, dar cred ca are un pret destul de ridicat.

Lasa-ne un comentariu: