Fractal Design Define S – Building the Black Beast

Scris de: , in categoria: Carcase & Surse, Diverse, Featured Articles, in 24 September, 2015.

GIGABYTE Z170X-UD5

 
Am ales GIGABYTE Z170X-UD5 pentru mai multe motive. In primul rand pentru ca pastreaza din dotarile modelelor de varf fara a avea insa pretul acestora. In al doilea rand pentru ca se potriveste din punct de vedere cromatic cu ceea ce am vrut noi sa facem si nu in ultimul rand pentru ca este o placa de baza ATX, iar monstrii E-ATX (Z170X-Gaming G1 si Z170X-SOC Force) nu incap in Define S.

GIGABYTE Z170X-UD5 este dotata cu 3 sloturi PCI-E 3 (x16) si suporta configuratii multicard ( SLI si CFX x8/x8, CFX x8/x8/x4). De asemenea, este dotata cu doi conectori M.2, 3 conectori S-ATA Express si 6 conectori S-ATA 3. Back-panel-ul este garnisit pentru a satisface toate gusturile – gasim aici 2 conectori USB 3.1 (dintre care unul Type-C), 3 conectori USB 3.0 si 2 conectori USB 2.0, iesiri video DVI, Display Port si HDMI, un conector PS/2, conectica audio uzuala precum si doi conectori RJ-45.

GIGABYTE Z170X-UD5 este dotata cu doua controller-e Intel GbE LAN, precum si cu aceeasi solutie audio pe care am vazut-o pe SOC Force, adica un controller ALC1150. Si chiar daca nu discutam despre o placa de baza dedicata overclockerilor, pe PCB gasim butoane on-board (Power, Reset, Clr_CMOS, OC, Green) si un debug-led.

Nu in ultimul rand, VRM-ul este alcatuit din 8+3 faze (8 pentru procesor si 3 pentru solutia grafica integrata) si este racit cu ajutorul unui sistem alcatuit din doua radiatoare si un heatpipe. Chipset-ul este racit cu ajutorul unui radiator separat.

 
Mobo-01

Mobo-02

Mobo-04

Mobo-05

Mobo-06

Mobo-07

Mobo-08

Mobo-09

Mobo-10

 

 

 

 

Comentarii

23 comentarii la: Fractal Design Define S – Building the Black Beast

    1. felicitări pentru articol, am savurat fiecare rand

    2. kvarq a scris pe:

      NU CRED ca aveti peste 60 fps in GTA V cu 8xAA maxed out in mod CONSTANT cu o SINGURA 980Ti in 1080p… Ar trebui sa puneti si minimul si evolutia in timp al fps-urilor.

      Din cauza acestor tipuri de review-uri cand cineva chiar isi cumpara acel produs are asteptari… Personal era sa dau cu 980Ti de pereti.

    3. Monstru Post author a scris pe:

      Serios? Și cumva TI-ul tău era tactat la 1500MHz împreună cu un Core i7 6700K tactat la 4500MHz și 32GB DDR4?

      Normal ca fps average nu înseamnă constant…unde ai citit tu asta în articol? Nu am specificat fps-ul minim pentru ca este test de sistem nu de plăci video.

    4. kvarq a scris pe:

      aproape – numai ca am o pocnitoare de i7 haswell refresh 4.4 GHz, 16 GB @ 2400 DRR3…
      diferentele cred ca sunt marginale totusi, it’s not day & night
      n-am vazut sa fie utilizati mai mult de 10-11 GB in 1080p GTA V

      ce mi se pare interesant e ca ati pus 850W pentru 2 Ti-uri in load 🙂

    5. Monstru Post author a scris pe:

      Aproape nu e chiar același lucru, nu? 🙂

      Ideea este ca un average de 60fps și cu un minim care să nu scadă sub 30fps înseamnă perfect jucabil.

      Yeap, 850W de calitate sunt absolut suficienți…sistemul consumă puțin sub 600W în load.

    6. kvarq a scris pe:

      am poate chiar 70fps in oras cu 8X AA, insa sunt enervante frame drops-urile in padure sau in camp cand scade sub 60 chiar 50 fps… nu mai e fluid.

      am un corsair RM750, mi-era un pic teama sa pun 980Ti in SLI, acum am prins curaj 😛

    7. Monstru Post author a scris pe:

      kvvarq…ochiul uman nu poate distinge cadre distincte de la 30 fps in sus… este un principiu medical, denumit persistenta retiniana. Deci nu se poate pune problema ca “nu este fluid”. Tindem sa obtinem 60 fps in medie pentru ca in jocuri, spre deosebire de filme, interactionam prin periferice (tastatura, mouse) nu doar privim. Dar chiar si 30 fps daca ai avea, tot “fluid” ar fi pentru ochi.

      Cat despre sursa ta, daca RM850 duce fara probleme nu prea vad de ce RM750 nu ar duce, mai ales ca noi am si overclockat placile grafice.

    8. kvarq a scris pe:

      daca acest exemplu vi se pare fluid…
      https://www.youtube.com/watch?v=YzAdcG0j_h0

      I’ll rest my case

    9. Monstru Post author a scris pe:

      Tu cred ca confunzi stuttering-ul sau problemele de driver/set-up cu performanta…

      Tantalai care nu stiu sa isi seteze PC-ul sunt destui… pe mine ma intereseaza cum functioneaza jocul pe un PC configurat corect, setat corect, cu ultimii driveri, cu ultimuele update-uri pentru joc, etc. Eu personal nu am intampinat astfel de probleme in GTA V in general si l-am incercat pe “cateva” configuratii :)))

    10. kvarq a scris pe:

      La 4X AA maxed out nu am stutter, nici frame drops daca joc fps mediu 80 (sunt si maxime de peste 100), nu scade sub 65.
      Voiam totusi 8X 🙂

    11. Pricoky a scris pe:

      Cadou nu faceti vreo bestie de-asta? :))

    12. kvarq a scris pe:

      Cu permisiunea dumneavoastra, va mai adresez câteva întrebari referitoare la racirea cu apa. Din poze am observat ca atât la racirea AIO, cât si cea de la EKWB ventilatoarele par sa fie orientate astfel încât sa bage aer în carcasa, si sunt montate dupa radiator. Nu ar fi mai eficienta racirea daca s-ar pune între carcasa si radiator?
      Prin urmare aerul cald pare sa fie împins în interior, cumulându-se cu cel degajat de placa (placile) Gigabyte – nu ar fi mai eficienta ca aerul cald sa fie scos in afara?
      “Hot air out, cold air in”

    13. Monstru Post author a scris pe:

      Datorita faptului ca doar procesorul este racit cu apa, temperatura radiatorului se mentine mereu foarte scazuta. Prin urmare, aerul suflat de cele doua ventilatoare in carcasa este apropiat de temperatura mediului ambient si contribuie din plin la racirea celor doua placi video.

    14. EU a scris pe:

      Monstru, de ce la 30 fps majoritatea oamenilor acuza o oboseala a ochilor si la 60 nu? E o diferenta destul de sesizabila intre 30 si 60 fps, sa generalizezi nu e tocmai o idee inspirata.

    15. Monstru Post author a scris pe:

      Când te uiți la filme cu 24 fps sau la TV cu 25 fps ore întregi îți obosește ceva? 🙂

    16. EU a scris pe:

      Sper ca pot sa postez link-ul : http://www.overclock.net/a/the-truth-about-fps
      @Wiki : “Thomas Edison said that 46 frames per second was the minimum needed by the visual cortex: “Anything less will strain the eye.””
      La filme nu ai acelasi grad de miscare si fast scenes, sa nu-mi spui ca preferi 24p/30 fps, vs 60. :d

    17. Monstru Post author a scris pe:

      Poți să postezi ce link vrei, doar ca un citat de acum 100 de ani nu poate nega adevărul științific – persistentă retiniană funcționează și la 18 fotograme pe minut. Nu Edison a inventat cinematograful ci fratii Lumiere, iar de jocuri pe PC ma indoiesc ca isi puneau ei probleme atunci…Si nu îmi spune ca în filmele de acțiune nu ai scene rapide și mișcări brutale de cameră. Mai bine fă un efort, lăsa citatele și documenteaza-te puțin. Nu cu informații de pe forumuri ci cu explicații științifice ale motivului pentru care ochiul uman percepe o înșiruire de imagini statice drept mișcare, care sunt limitele fenomenului, unde suntem confortabili cu asta și de ce. Mi-am dat licență pe așa ceva…oi fi eu bătrân dar încă mai țin minte ce am scris acolo…

    18. Monstru Post author a scris pe:

      Cât despre probleme în gaming, mai ia în calcul și refresh-ul monitorului, taering-ul s.a.m.d. Nu doar framerate-ul contează…

    19. Eu a scris pe:

      Daca ai o licenta asta nu te face detinatorul adevarului absolut Ca si tine si eu am o varsta si o experienta. Incerci sa ataci persoana mai mult decat ideea. E site-ul tau, i get it. Nu sunt acceptate si alte opinii, daca nici ala de pe overclock.net nu stie, atunci nu mai stie nimeni decat tu. Sa spui ca toti oamenii percep la fel nr. de fps-uri e putin fortat sa nu zic altfel. http://www.30vs60fps.com/
      La 60 fps nu ai tearing pe monitoarele noastre uzuale de 60 Hz. Tu ai consola acasa si te joci in 30 fps, nu? 🙂

    20. Monstru Post author a scris pe:

      Din contra, vad ca in loc sa imi asculti sfatul si sa incerci sa te cultivi putin recurgi la a ma ataca sau mustra pe mine. Da, asa e, este site-ul meu. Iar aici, oamenii care doresc se mai si educa. Pentru asta ti-am spus sa studiezi fenomenul. Din pacate insa, aparent iti este mai usor sa te rezumi la a cauta citate pe forumuri ca sa imi arati mie ca gresesc (ceea ce este imposibil in acest caz) decat sa citesti o carte sau un site care trateaza persistenta retiniana.

      La orice frecventa care este egala cu framerate-ul nu ai tearing indiferent ca discutam despre 50Hz, 60Hz, 75Hz, 120Hz sau 144Hz. Pentr asta insa trebuie sa ai un framerate constant de 50 fps, 60 fps, 75 fps, 120 fps sau 144fps. Cum asta este imposibil, s-au inventat concepte de genul adaptive v-sync, Nvidia G-Sync sau AMD Freesync.

      Oricum si astea sunt concepte irelevante pentru tine – ca sa intelegi cum functioneaza o tehnologie trebuie mai intai sa vrei asta. Ori atitudinea ta imi da clar de inteles ca nu te intereseaza acest lucru. Prin urmare, este dreptul tau sa crezi ce doresti, inclusiv ca nu am dreptate. LA fel cum eu am dreptul sa cred ca esti needucat si ignorant ba chiar tantalau complet daca intri pe site-ul asta sa te informezi apoi nu faci decat sa incerci sa ma contrazici si iti permiti sa mi te adresezi in acest fel.

    21. edytza a scris pe:

      Monstru, tu in timpul liber ansamblezi calculatoare…..pt ca as dori sa fac un calculator cam la fel si vreau sa apelez la un specialist in watercooling

    22. edytza a scris pe:

      si….inca ceva …Monstru, ce ai alege dintre un 6700k si un 5960x???

    23. Monstru Post author a scris pe:

      Edy – deobicei asamblez PC-uri doar pentru prieteni/familie. Da-mi un mail (vezi adresa la pagina “despre noi”) si da-mi mai multe detalii.

      Cat despre 6700K sau 5960X, depinde – te ocupi cu randari? 3DStudio Max, Blender, RayTracing, encodari, etc? Atunci 5960X. Vrei doar un PC puternic – 6700K.

    Lasa-ne un comentariu: